اعضای ناتو بر سر نحوه مبارزه با قاچاقچیان انسان اختلاف نظر دارند

اعضای ناتو بر سر نحوه مبارزه با قاچاقچیان انسان اختلاف نظر دارند
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

نشست روز چهارشنبه اعضای سازمان پیمان آتلانتیک شمالی، ناتو تحت تاثیر درخواست آلمان و ترکیه از این نهاد قرار داشت. این دو کشور از ناتو خواستند که با

آگهی

نشست روز چهارشنبه اعضای سازمان پیمان آتلانتیک شمالی، ناتو تحت تاثیر درخواست آلمان و ترکیه از این نهاد قرار داشت. این دو کشور از ناتو خواستند که با قاچاقچیان انسان در سواحل ترکیه برخورد کند.

ینس استولتنبرگ، دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی، ناتو، درباره تهدیدهای پیش رو اظهار داشت: «با بزرگترین تهدیدهای نسل خود روبرو هستیم. با ادامه ناآرامی ها در اوکراین، شکست و ناکارآمدی حکومت ها در جنوب، رشد تروریسم و موج ورود گسترده پناهجویان به اروپا که از پایان جنگ جهانی دوم سابقه نداشته مواجه هستیم.»

اورزولا فون درلاین، وزیر دفاع آلمان، درخواست مطرح شده را مثبت ارزیابی می کند و خواستار دخالت ناتو است. او گفت: «درخواست ترکیه از ناتو برای حفاظت از دریای اژه، درخواست خوبی است. هدف مبارزه با قاچاقچیانی است که کسب و کار کثیفی دارند و تجارتشان قاچاق انسان است.»

از سوی دیگر برخی از اعضا، همچون آمریکا و بریتانیا، وظیفه ناتو را تنها در ابعاد نظامی تعریف می کنند.

آندره بکتوف، خبرنگار یورونیوز در بروکسل بیان کرد: «یک منبع خبری آمریکایی به ما گفت که وظیفه ناتو مقابله با پناهجویان نیست. یک منبع خبری بریتانیایی هم اظهار داشت ناتو با خطرهایی از شرق و جنوب روبروست. ائتلاف ضد داعش روز پنجشنبه در اینجا جلسه دارد، ولی ناتو تاکید می کند که تنها محل برگزاری را در اختیار شرکت کنندگان می گذارد. به نظر می رسد که ناتو نمی خواهد فراتر از اختیاراتش گام بردارد.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

نتیجه نظرسنجی یورونیوز: تقویت بنیه دفاعی برای نیمی از رای‌دهندگان اروپایی یک اولویت است

انتخابات پارلمان اروپا: کدام کشورها خواستار سختگیری بیشتر در پذیرش مهاجرانند؟

چرا اتحادیه اروپا ممکن است اشتراک‌های پولی فیس‌بوک را در اروپا ممنوع کند؟