رئیس جمهور لهستان انتقادها از کشورش را احساسی خواند

رئیس جمهور لهستان انتقادها از کشورش را احساسی خواند
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

آندژی دودا، رئیس جمهور لهستان با هدف کاهش تنش میان کشورش و نهادهای اروپایی، روز دوشنبه وارد بروکسل شد. او انتقادها درباره تغییرات قضات دیوان عالی

آگهی

آندژی دودا، رئیس جمهور لهستان با هدف کاهش تنش میان کشورش و نهادهای اروپایی، روز دوشنبه وارد بروکسل شد.

او انتقادها درباره تغییرات قضات دیوان عالی کشور و قوانین جدید در مورد انتصاب مدیران رسانه های دولتی را احساسی خواند.

آقای دودا گفت: «تحلیل های عمیق و بی طرفانه وجود ندارد. بنابر این، فضا برای گفتگوهای بی نتیجه و احساسی، مانند گفتگوهای اخیر گشوده می شود. این بحث ها به سود کشور ما نیست و به حفظ وحدت میان مردم اروپا هم کمک نمی کند.»

در مقابل دونالد توسک، رئیس شورای اروپا و نخست وزیر پیشین لهستان اظهار داشت: «برای لهستان مهمترین نکته حفظ اعتبارش است. این اعتبار بر اثر ۲۵ سال کار بدست آمده است.»

مخالفان و موافقان دولت جدید لهستان همزمان با برگزاری کنفرانس خبری، در مقابل مقر شورای اروپا تجمع کردند.

یکی از موافقان گفت: «تغییرات ایجاد شده توسط دولت جدید، به استقلال دیوان عالی کشور آسیب می زند. آنها قانون جدیدی هم تصویب کردند که آزادی رسانه ها را به خطر می اندازد.»

از سوی دیگر موافقان معتقدند که جای نگرانی نیست و تصمیمات جدید ضربه ای به دمکراسی نمی زند. یکی از آنها اظهار داشت: «جای نگرانی نیست. اصول دمکراسی در لهستان رعایت می شود. در حقیقت اپوزیسیون از شرایط بوجود آمده سوء استفاده می کند.»

جیمز فرنی، گزارشگر یورونیوز در بروکسل گفت: «مقام های ورشو برای دفاع از خود روز سه شنبه به استراسبورگ می روند؛ جایی که بئاتا شیدلو، نخست وزیر این کشور با نمایندگان پارلمان اروپا گفتگو خواهد کرد. این گفتگو ها دشوار خواهد بود. مارتین شولتز، رئیس پارلمان اروپا در ماه دسامبر اتفاقاتی را که در لهستان روی داده، کودتا خواند. سخنان او خشم لهستان را در پی داشت.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

نخست وزیر لهستان در پارلمان اروپا

رئیس جمهور لهستان انتقادها از کشورش را احساسی خواند

دولت لهستان مقررات اتحادیه اروپا را نادیده گرفته است