هلند ریاست دوره ای اتحادیه اروپا را برعهده می گیرد

هلند ریاست دوره ای اتحادیه اروپا را برعهده می گیرد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

در آغاز ریاست دوره ای هلند بر اتحادیه اروپا، رشد اقتصادی و فرصتهای شغلی در راس دستور کار این کشور قرار گرفته است. همچنین، در حالیکه اعتماد و اعتقاد

آگهی

در آغاز ریاست دوره ای هلند بر اتحادیه اروپا، رشد اقتصادی و فرصتهای شغلی در راس دستور کار این کشور قرار گرفته است.

همچنین، در حالیکه اعتماد و اعتقاد شهروندان اروپا نسبت به نهاد های اروپایی رو به کاهش گذاشته است، هلند در نظر دارد در شش ماهه ریاستش، شهروندان اروپا را به مدیریت بروکسل نزدیک کند، اما همانند سایر کشورهای اروپا، هلند نیز با سیل ورود پناهجویان روبروست. تنها در سال گذشته، شصت هزار مهاجر در خاک هلند تقاضای پناهندگی کرده اند.

جاسپر کویپرز، معاون شورای رسیدگی به پناهجویان در هلند می گوید: “فکر نمی کنم جامعه به مرحله ای رسیده باشد که بخواهد به این روند پایان دهد، اما فکر می کنم فقدان یک راه حل در اروپا و فقدان یک راه چاره سیاسی مردم را نگران کرده است. منهم وحشت زده ام و امیدوارم در طول ریاست هلند (بر اتحادیه اروپا) بتوانیم راه حلی قاطع بر مشکلی که در اروپا با آن رویاروییم، بیابیم.”

برای کاهش هزینه ها، اجلاس اتحادیه اروپا در ارتباط با ریاست جدید در موزه ای در آمستردام برگزار می شود.

اولاف برونز، گزارشگر یورونیوز در آمستردام، نظر دیگری دارد: “برای دولت هلند، ریاست دوره ای اتحادیه در مقطع نامناسبی آغاز شده است. نظرخواهی ها نشان می دهد که حزب راستگرای افراطی در هلند که مخالف مهاجر و اتحادیه اروپاست، بمراتب از دولت ائتلافی این کشور محبوب تر است.”

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

نتیجه نظرسنجی یورونیوز: تقویت بنیه دفاعی برای نیمی از رای‌دهندگان اروپایی یک اولویت است

انتخابات پارلمان اروپا: کدام کشورها خواستار سختگیری بیشتر در پذیرش مهاجرانند؟

چرا اتحادیه اروپا ممکن است اشتراک‌های پولی فیس‌بوک را در اروپا ممنوع کند؟