تشکیل گروه پارلمانی جدید راستگراها در اروپا

تشکیل گروه پارلمانی جدید راستگراها در اروپا
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

حدود یکسال پس از انتخابات پارلمان اروپا، مارین لوپن، نماینده پارلمان و رهبر حزب راستگرای جبهه ملی، و خیرت ویلدرز، رهبر حزب راست گرای هلند، یک گروه پارلمانی موسوم به "گروه ملل و آزادی" تشکیل داده اند.

آگهی

حدود یک سال پس از انتخابات پارلمان اروپا، مارین لوپن، نماینده پارلمان و رهبر حزب راستگرای جبهه ملی، و خیرت ویلدرز، رهبر حزب راستگرای هلند، یک گروه پارلمانی موسوم به “گروه ملل و آزادی” تشکیل داده اند.

خانم لوپن گفت: “این گروه نماینده یک نیروی پرقدرت سیاسی، و بمراتب در موقعیت بهتری نسبت به گذشته است. تشکیل این گروه خبر خوبی برای احزاب ما، برای کشور ما، برای مردم ما و برای آزادی است.”

آقای ویلدرز، رهبر حزب راستگرای آزادی که برخلاف خانم لوپن در میان نمایندگان پارلمان اروپا قرار ندارد گفت: “در دست گرفتن کنترل مرزهایمان، پولمان و قوانینمان که اتحادیه اروپا آنها را می خواهد… اینها را می خواهیم بازپس بگیریم. آغاز رهایی اینجا و امروز است. این یک روز و یک لحظه تاریخی است.”

اکنون با پیوستن یک نماینده سابق حزب استقلال بریتانیا و دو نماینده از لهستان، خانم لوپن موفق به تشکیل گروه پارلمانی خود شده است.

نماینده بریتانیا گفت با اخراج پدر ضد یهود خانم لوپن از حزب، راه را برای پیوستن به گروه خانم لوپن هموار دیده است. وی اظهار داشت: “خیلی خوشحالم که پدر مارین اخراج شده است. این، انتخاب را برایم آسانتر کرد.”

در اوایل ماه گذشته، حزب جبهه ملی فرانسه، آقای ژان ماری لوپن را بخاطر تکرار اظهارات بیست سال پیشش که اتاقهای گاز آلمان نازی را تنها جزئیات تاریخی خواند، از عضویت در حزب خلع کرد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

نتیجه نظرسنجی یورونیوز: تقویت بنیه دفاعی برای نیمی از رای‌دهندگان اروپایی یک اولویت است

انتخابات پارلمان اروپا: کدام کشورها خواستار سختگیری بیشتر در پذیرش مهاجرانند؟

چرا اتحادیه اروپا ممکن است اشتراک‌های پولی فیس‌بوک را در اروپا ممنوع کند؟