ظرفیت های مثبت پناهجویان برای اروپا

ظرفیت های مثبت پناهجویان برای اروپا
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

در حالی که هر روزه پناهجویان بیشتری از راه مدیترانه به اروپا می رسند، کنفرانس توسعه اروپا در بروکسل به پتانسیل های مثبتی اشاره می کند که پناهجویان می

آگهی

در حالی که هر روزه پناهجویان بیشتری از راه مدیترانه به اروپا می رسند، کنفرانس توسعه اروپا در بروکسل به پتانسیل های مثبتی اشاره می کند که پناهجویان می توانند برای اروپا به همراه آورند.

فرح عبدی عبداللهی به خاطر همجنسگرا بودن از سومالی گریخت و سال ۲۰۱۲ با عبور از مدیترانه خود را به اروپا رساند. او در زمان کوتاهی به یک وبلاگ نویس و فعال اجتماعی تبدیل شد.

فرح عبدی عبداللهی، پناهجویی از سومالی می گوید: «پناهجویان همانند کسانی دیده می شوند که باری برای اروپا هستند و باعث ورشکستگی نظام تامین اجتماعی می شوند. این موضوع آشکارا باعث عصبانیت شهروندانی می شود که در طول عمرشان همواره مالیات پرداخته اند. همین مسئله باعث شد که من مبارزه ام را شروع کنم و این انگیزه ای بود که به من بسیار کمک کرد. انگیزه ای که باعث پیگیری رویاهایم شد. باعث شد کاری را انجام دهم که اکنون در حال انجامش هستم.»

سازمان غیر دولتی «زمین انسان ها» که با پناهجویان و مهاجران کار می کند، در کنفرانس توسعه اروپا (سوم و چهارم ژوئن ۲۰۱۵ در بروکسل) به پتانسیل های مثبتی که مهاجران می توانند برای اروپا بهمراه بیاورند، توجه کرده است.

سالواتور پراتا، از فدراسیون جهانی زمین انسان ها می گوید: «جوانان پر از انرژی اند و منابع فراوانی به اروپا می آورند که ما نمی خواهیم به آنها توجه کنیم زیرا از گفتمان سیاسی ضد مهاجرتی که امروزه در جریان است می ترسیم. ما باید با آگاهی و اراده سیاسی قوی با این شرایط مبارزه کنیم و به آنها امکان سخن گفتن بدهیم تا این فرصت را داشته باشند که عناصر مثبتی به جوامع اروپایی ارائه کنند. »

اروپا با افزایش پناهجویانی روبروست که خود را از راه مدیترانه به این قاره می رسانند. از ابتدای سال جاری میلادی بیش از ۶۰ هزار نفر تلاش کرده اند از مدیترانه عبور کنند و خود را به سواحل اروپا برسانند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

قاره سبز، بهشتی که کابوس پناهجویان شد

گزارش عفو بین الملل از شرایط پناهجویان در لیبی

واکنش های مختلف به فاجعه انسانی در دریای مدیترانه