یونان در انتظار کمک مالی بانک مرکزی اروپا

یونان در انتظار کمک مالی بانک مرکزی اروپا
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

یونان امیدوار است با توافق نهایی با گروه وزیران دارایی منطقه یورو بتواند از بانک مرکزی اروپا وام بیشتری دریافت کند، اما بنظر نمی رسد این توافق در آینده نزدیک ممکن باشد.

آگهی

درحالیکه خزانه دولت یونان بسرعت خالی می شود، انتظار نمی رود اجلاس روز دوشنبه وزرای دارایی منطقه یورو به توافق نهایی نزدیک شود.

روز سه شنبه، ضرب العجل یونان برای پرداخت مبلغ هفتصد و پنجاه میلیون یورو به صندوق بین المللی پول سر می رسد.

یانیس واروفاکیس، وزیر دارایی یونان می گوید طبق معمول این وجه فراهم است، اما معلوم نیست این وجه از چه منبعی تهیه شده است: “پاسخ معمول ما این است که یونان همواره به تعهداتش عمل کرده است، و طبیعتا فردا هم به همین نحو عمل خواهیم کرد. انتظار ما از اجلاس امروز تاکید بر تلاش ما و نهاد های (اروپایی و وام دهنده) برای ایجاد فضایی مثبت است که ظرف چند روز آینده به توافقی بیانجامد که هنوز به آن دست نیافته ایم.”

در این میان، صحبت از برقراری یک رفراندوم در یونان است که مردم تصمیم بگیرند آیا همچنان مایل به عضویت در منطقه یورو هستند یا نه.

ولفگانگ شائوبل، وزیر دارایی آلمان گفت: “اگر یونانی ها می خواهند رفراندوم برگزار کنند، بگذارید بکنند. شاید گامی درست باشد که یونانی ها تصمیم بگیرند آیا برای آنچه لازم است آماده اند یا در پی چیز دیگری هستند.”

افی کوستوکوستا، گزارشگر یورونیوز در بروکسل می گوید: یونان منتظر پیام مثبت وزیران دارایی منطقه یوروست که کمک مالی بانک مرکزی اروپا به یونان را میسر کند، اما این امر تنها با توافق نهایی ممکن خواهد شد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

نخست وزیر یونان در مسکو بدنبال چیست؟

اختلافات بین آلمان و یونان، نشانی از تزلزل ساختاری اتحادیه اروپا

شکست طرفداران روسیه در انتخابات کرواسی؛ محافظه‌کاران پیروز نیاز به ائتلاف با راست افراطی دارند