سیاستهای اتحادیه اروپا برای مواجهه با ورود مهاجران غیر قانونی

سیاستهای اتحادیه اروپا برای مواجهه با ورود مهاجران غیر قانونی
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

در این برنامه سخن شما، به پرسشی می پردازیم که بسیاری از بینندگان درمورد شرایط دشوار پناهجویان در نزدیک شهر کاله در شمال فرانسه مطرح کرده اند. اردوگاه

آگهی

در این برنامه سخن شما، به پرسشی می پردازیم که بسیاری از بینندگان درمورد شرایط دشوار پناهجویان در نزدیک شهر کاله در شمال فرانسه مطرح کرده اند. اردوگاه پناهجویان در این محل مملو از افرادی است که از جنگ یا حکومتی دیکتاتوری فرار کرده و می خواهند خود را به اروپا برسانند.

سمیر، یکی از کاربران پرسیده است: «اتحادیه اروپا برای مواجهه با خیل عظیم مهاجران غیرقانونی که به این قاره می آیند، چه می کند؟» کلود، یکی دیگر از کاربران هم پرسش خود را در وبگاه برنامه مطرح کرده و پرسیده است: «آیا اروپا می تواند این پناهجویان را بپذیرد؟»

والری گوریا، خبرنگار یورونیوز به این پرسش پاسخ می دهد: «مشکل اصلی اتحادیه اروپا این است که همچنان به دنبال سیاستی مشترک برای مسئله مهاجرت است. طیف وسیعی از اقدامات وجود دارد، اما هیچ کدام از آنها الزام آور نیستند. نظارت بر مرزهای بیرونی اتحادیه اروپا برعهده آژانس “فرونتکس” است که دستگاه امنیتی گسترده ای در اختیار دارد. از سوی دیگر نه تنها تعداد مهاجران غیرقانونی همچنان افزایش می یابد، بلکه تعداد افرادی که برای رسیدن به اروپا جان خود را به خطر می اندازند، زیاد شده است.

همچنین از زمان کنوانسیون دوبلین، سیستم پناهندگی در اروپا دچار سردرگمی شده است. بنابر این کنوانسیون، پناهجو باید در همان کشوری که به خاک آن وارد می شود، درخواست پناهندگی اش را ارائه دهد،در غیر اینصورت اگر به جای دیگری برود به همان کشوراولیه ، بازگردانده خواهد شد.»

والری گوریا می افزاید: «از این رو هر کس سعی می کند توپ را در زمین دیگری بیاندازد. هزاران تن از این افراد طی ماهها بطور مخفیانه زندگی می کنند و در فقر و تنگدستی به سر می بردند. گرفتن ویزا هم روندی طولانی و سخت است. وقتی از جنگ و حکومت دیکتاتوری فرار می کنید یافتن پناهگاه امن برای شما حالت اضطراری دارد. متوسط سن مردم اروپا بالا رفته است و برخی از کشورها نیاز به کارگر دارند. در نتیجه اروپا می تواند این پناهجویان را بپذیرد، اما مشکل، توزیع پناهجوها بین کشورهای مختلف است که بسیار نامتوازن است و همه پناهجویان تمایل ندارند در جایی که هستند، بمانند.»

وی در پایان می گوید: «فراموش نکنیم که هشتاد درصد پناهجویان در سراسر جهان در کشورهای در حال توسعه هستند. در نهایت باید به این مسئله هم فکر کرد که اتحادیه اروپا چه مسئولیتی در قبال افرادی دارد که قربانی درگیریهای منطقه ای و رژیمهایی هستند که دولتهای اروپایی از آنها حمایت می کنند.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

صدها مهاجر طعمه امواج مدیترانه شدند

آرزوی مهاجران در کاله: رسیدن به بریتانیا به هر قیمتی

تأمین امنیت مسافران پس از سانحه هوایی جرمن وینگز