مجله هفتگی اروپا، تلاش اتحادیه اروپا برای شفافیت مالی

مجله هفتگی اروپا، تلاش اتحادیه اروپا برای شفافیت مالی
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

اخبار این هفته اروپا با مرگ شخصی آغاز شد که چندان به اتحادیه اروپا و اصول آن اعتقادی نداشت ولی اثری جاودان در تاریخ بریتانیا داشت. مارگارت تاچر روابط پرجنجالی با اتحادیه اروپا داشت. این “بانوی آهنین” در مذاکرات اولیه سعی داشت سهم بریتانیا را در بودجه اروپا کاهش دهد و در این زمینه موفق شد.

دیگر موضوع مهم اروپا در روزهای گذشته، تلاش در رسیدن به یک توافق همگانی در شفافیت امور مالی بود. مبارزه با معضل فرارمالیاتی را می توان حرکتی جدید در سطح اتحادیه اروپا دانست. لوکزامبورگ در موضوع تبادل اطلاعات بانکی تسلیم اتحادیه اروپا شد و اتریش نیز اعلام کرد در این باره حاضر به مذاکره است. با ژان پل گزه، نماینده فرانسه در پارلمان اروپا درباره تلاش فرانسه برای شفافیت مالی و همچنین موضع سوییس صحبت می کنیم.

خبر مهم دیگر این هفته، سفرهای اروپایی ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه بود که با تظاهرات مخالفان همراه شد. وی در بدو ورود به هلند با انتقادات بسیاری مواجه گردید. در آمستردام نیز هزاران مدافع حقوق همجنسگرایان جمع شدند تا مخالفت خود را با سفر آقای پوتین اعلام کنند.

و درنهایت، درباره مجازات اعدام در جهان صحبت خواهیم کرد. سازمان عفو بین الملل گزارش سالانه خود را در مورد مجازات اعدام در سراسر جهان منتشر کرد. با وجود لغو این قانون در تعداد بیشتری از کشورها، آمار مجازات اعدام در سراسر جهان افزایش یافته است.

مهمترین رویدادهای هفته آینده اروپا عبارتند از:

- دوشنبه، بیست و ششم فروردین ماه، نشست پارلمان اروپا در استراسبورگ – سه شنبه، بیست و هفتم فروردین، اعلام گزارش آزمایش “دی ان آ” بر روی تولیدات گوشت گاو در اتحادیه اروپا – چهارشنبه بیست و هشتم فروردین، مراسم تشییع جنازه مارگارت تاچر در لندن – و پنجشنبه بیست و نهم فروردین ماه، جلسه پارلمان اروپا برای انتخاب رییس جدید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

دولت اسپانیا پس از رای دادگاه علیه قرنطینه مادرید، وضعیت اضطراری اعلام کرد

طرح گشایش اقتصادی در دست‌انداز؛ نوسان صعودی دلار به بازار تهران بازگشت

بیشتر افراد آزمایش شده در برگامو ایتالیا پادتن کرونا دارند