تاثیر سیاستهای مالی بانک مرکزی اروپا بر کشورهای اروپایی

تاثیر سیاستهای مالی بانک مرکزی اروپا بر کشورهای اروپایی
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

در برنامه این هفته سخن شما، “اِلودی” از شهر لیون فرانسه، پرسش خود را درمورد “سیاست های پولی بانک مرکزی اروپا ” مطرح می کند و “فرانکو برونی” از دانشگاه “بوچونی” ایتالیا به این پرسش پاسخ می دهد.

اِلودی:
“سلام، نام من اِلودی است و در لیون فرانسه زندگی می کنم. آیا سیاست های پولی قوی که از سوی بانک مرکزی اروپا اعمال می شود، به کشورهای اتحادیه اروپا که یک سیاست پولی ضعیف را دنبال می کنند، آسیب نمی رساند؟”

فرانکو برونی:
“فکر نمی کنم سیاست های پولی بانک مرکزی اروپا محدود کنند باشند و به نظر من نرخ یورو نیز بیش از حد بالا نیست. مدت زیادی است که نرخ بهره پایین بوده است و از این رو اروپا با مقدار زیادی نقدینگی روبرو است.

پس نمی توان گفت که بانک مرکزی اروپا واقعا یک سیاست پولی قوی داشته است. به نظر من مشکل واقعی بانک مرکزی اروپا این است که سیاست های خود را نمی تواند به راحتی با نیازهای هر کشور تطبیق دهد. تا هنگامی که بازار یکپارچگی بهتری پیدا نکند، ما نمی توانیم یک سیاست پولی واحد داشته باشیم. ما واقعا به یک سری قواعد مالی یکسان احتیاج داریم و همینطور به یک واحد پولی، یک بازار مالی و به یک سیستم پرداخت یکپارچه. تنها در این شرایط است که یک سیاست پولی واحد برای همه امکان پذیر خواهد بود.

مشکل دیگر ما اینست که انتقال این خط مشی از مرکز به حاشیه با ریتم و سرعت متفاوتی انجام می شود. این واقعا مشکل اصلی ماست.”

با تشکر از موسسه های ISCPA در فرانسه و ISPI از ایتالیا برای مشارکت در این برنامه.

شما هم می توانید پرسش های مورد نظر خود را از طریق سایت یورونیوز با ما در میان بگذارید. لطفاً روی لینک زیر کلیک کنید:

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

تأمین امنیت مسافران پس از سانحه هوایی جرمن وینگز

قوانین مربوط به کارمندان مأمور در اتحادیه اروپا

انواع دروس آنلاین و تفاوتهای آنها