ترکیه و راه های مقابله با اعمال خشونت علیه زنان

ترکیه و راه های مقابله با اعمال خشونت علیه زنان
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

یکی از جدیدترین نظرسنجی ها در مورد اعمال خشونت علیه زنان در ترکیه، در سال 2009 توسط یک دانشگاه این کشور صورت گرفت که نشان می دهد 42 درصد زنان توسط همسران یا شرکای زندگیشان مورد خشونت قرار گرفته اند.

در سال های اخیر، دولت ترکیه، قوانین جدیدی را در نظر گرفته که به حمایت از اینگونه زنان در قبال خشونت کمک می کند.

اما گزارش مفصلی که ماه مه امسال توسط سازمان دیده بان حقوق بشر انتشار یافت، نشان می دهد که اجرای کامل این قوانین هنوز آغاز نشده و این تاخیر زنان را با خطر بیشتری مواجه کرده است.

یک پژوهشگر این سازمان می گوید:

“آنچه ما در سطوح مختلف پژوهش خود دریافته ایم اینست که زنان با وجود مراجعه مکرر به پلیس یا دادستان و درخواست کمک و حمایت در قبال خشونتی که علیه شان اعمال می شود، حرفشان شنیده نمی شود و یا به آنها گفته می شود که بعدا مراجعه کنند. این وضعیت باید تغییر کند و برای این کار، اختصاص منابع بیشتری برای مبارزه علیه خشونت مورد نیاز است.”

پی آمدهای خشونت، از قبیل رسیدگی به خانواده ها و افراد قربانی خشونت، هزینه های درمانی و بهداشتی، و خدمات اجتماعی از قبیل رسیدگی مراجع انتظامی و قضایی، همه اینها باعث صرف منابع مالی بسیاری است. بنابراین، در یک نگاه درازمدت، بهتر است که کشورها در راه پیشگیری از خشونت سرمایه گذاری کنند تا صرف هزینه برای مقابله با پی آمدهای آن.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

کارگران نامرئی در مزارع اروپا؛ حقوق کم، استثمار و در معرض خطر سلامت

زغال‌سنگ، طلای سیاه یا بلای جان لهستان؟

مسیر بالکان غربی، دروازه جدید مرگ برای پناهجوها