Eventsمناسبت ها
Loader

Find Us

FlipboardInstagramLinkedinTelegram
Apple storeGoogle Play store
آگهی

برگزاری اولین مسابقه زیبایی جهان با مانکن‌هایی که ساخت «هوش مصنوعی» هستند

مسابقه زیباترین زن ساخته هوش مصنوعی
مسابقه زیباترین زن ساخته هوش مصنوعی Copyright Fanvue
Copyright Fanvue
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

یک شرکت بریتانیایی به نام «فن‌وو» قصد دارد اولین مسابقه زیبایی هوش مصنوعی جهان را با جوایزی به ارزش ۲۰ هزار دلار برگزار کند.

آگهی

بنابر اعلام برگزارکنندگان، مسابقه «زیباترین دختر هوش مصنوعی» در سه بخش برگزار خواهد شد.

در بخش یک شخصیت‌های ساخته‌شده از جنبه ظاهری شامل «جنبه‌های کلاسیک جشنواره‌های زیبایی از جمله خوش‌رویی، متانت و همینطور پاسخ‌های منحصر به فرد آنها به یک سری سوالات» بررسی خواهند شد.

در بخش دوم به نحوه استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی توجه خواهد شد. این قسمت شامل «مهارت طراح و نحوه استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی، از جمله چگونگی پیاده‌سازی جزئیات بصری در اطراف دست‌ها و چشم‌ها» خواهد بود.

در بخش سوم و آخر نیز میزان نفوذ این شخصیت‌های مجازی و هوش مصنوعی در رسانه‌های اجتماعی مورد سنجش قرار خواهد گرفت. امتیاز این بخش بر اساس «تعداد تعامل آنها با طرفداران، نرخ رشد مخاطبان و استفاده از سایر پلتفرم‌ها مانند اینستاگرام» سنجیده خواهد شد.

نحوه ورود به مسابقه اینگونه است که شرکت‌کنندگان باید شخصیت‌های خلق‌شده خود را به بخش دبیرخانه مسابقه ارسال کنند و به مجموعه‌ای از سؤالات پاسخ دهند، از جمله اینکه «یک آرزوی شما برای تبدیل جهان به مکانی بهتر چیست؟»

نفر اول این مسابقه علاوه بر دریافت ۵ هزار دلار پول نقد، حق شرکت در یک برنامه آموزشی تحت نام «مولد خیال» به ارزش ۳ هزار دلار را خواهد داشت.

ویل مونانیج، یکی از بنیانگذاران این رقابت‌ها، گفته که امیدوار است این جایزه به «اسکار هوش مصنوعی مولد» تبدیل شود.

وی اضافه کرد: «اقتصاد هوش مصنوعی مولد در حال حاضر زمینه‌ای بسیار هیجان‌انگیز برای حضور طراحان است. با کمک پلتفرم ما و رشد تصاعدی ورود مبتکران زمینه هوش مصنوعی به این فضا، آنها پایگاه‌های طرفداران خود را ایجاد کرده و از محتوای تولیدی خود کسب درآمد کرده‌اند.»

سالی آن‌فاوست، تاریخ‌دان برجسته بریتانیایی و یکی از دو داور انسانی در هیئت داوران این مسابقه، گفت: «به عنوان یکی از معدود مورخان جشنواره‌های زیبایی در جهان، شرکت در مسابقاتی که بسیار آینده‌نگرانه هستند واقعا هیجان‌انگیز است.»

به اینستاگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هیئت داوران از دو داور انسانی و دو داور ساخته‌شده توسط هوش مصنوعی تشکیل شده است
هیئت داوران از دو داور انسانی و دو داور ساخته‌شده توسط هوش مصنوعی تشکیل شده استFanvue

او اضافه کرد: «شباهت‌های زیادی بین شرکت‌کنندگان در مسابقات ملکه زیبایی واقعی و هوش مصنوعی و نحوه تعامل آن‌ها با مخاطبانشان وجود دارد.»

در هیات داوران این رقابت‌ها مدل‌های هوش مصنوعی نظیر امیلی پلگرینی حضور دارند. این شخصیت غیرواقعی سال گذشته پس از آن معروف شد که ظاهرا شماری از فوتبالیست‌ها و دیگر افراد سرشناس با ارسال پیام سعی کرده بودند با او به طور شخصی ارتباط بگیرند.

آیتانا لوپز، یک مدل قلابی اسپانیایی با موهای صورتی، یکی دیگر از اعضای هیات داوران است که با مدلسازی لباس برای برندها ماهیانه تا ۱۰ هزار یورو برای خالق مرد خود درآمد دارد.

برگزارکنندگان این رقابت در بیانیه خود آورده‌اند: «با توجه به اینکه مسابقات زیبایی واقعی به‌خاطر شی‌ءانگاری زنان مورد انتقاد قرار می‌گیرند، اجازه دهید با تبدیل مسابقات به رقابت میان زنانی که انسان نیستند در مقابل این انتقاد جاخالی بدهیم.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

«بهتر از مردان واقعی»؛ دختران چینی دوست‌پسر ساخته هوش مصنوعی را ترجیح می‌دهند

جعل ماهرانه تصاویر جنسی تیلور سوئیفت با هوش مصنوعی صدای کاخ سفید را در آورد

هوش مصنوعی با شعار «لختش کنید»؛ دختران نوجوان اسپانیایی قربانی پخش تصاویر برهنه جعلی شدند