با ۷ مکان فرهنگی و طبیعی بریتانیا که نامزد میراث جهانی یونسکو هستند آشنا شوید

شهر قدیمی یورک
شهر قدیمی یورک Copyright Canva
Copyright Canva
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

تاکنون ۳۳ مکان فرهنگی و طبیعی در بریتانیا به عنوان میراث جهانی یونسکو معرفی شده‌اند. کلیسای تاریخی وست‌مینستر درلندن از جمله این مکان‌ها است.

آگهی

هفت مکان فرهنگی و طبیعی بریتانیا از جمله نامزدهای ثبت در فهرست میراث جهانی یونسکو هستند. یکی از این اماکن در قلمروهای فرادریایی بریتانیا واقع شده است. 

شهر قدیمی یورک، بام عصر حجر شتلند در اسکاتلند و پارک‌های دریایی جزیره کیمن کوچک در دریای کارائیب از جمله نامزدهای بریتانیا برای ثبت در فهرست میراث جهانی یونسکو هستند. 

پارک بیرکینهد در مرزیساید (واقع در شمال غربی انگلستان) که در سال ۱۸۷۴ افتتاح شد یکی دیگر از نامزدهای بریتانیا است. این پارک یکی از اولین تلاش‌ها برای ایجاد فضای سبز در محیط شهری بود. منبع الهام بسیاری از فضاهای سبز در شهرهای جهان از جمله پارک مرکزی نیویورک این پارک بود. 

Canva
پارک بیرکینهد در مرزیسایدCanva

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

مکان‌هایی که به عنوان میراث جهانی یونسکو شناخته می‌شوند اهمیت تاریخی، فرهنگی و علمی بیشتری در سطح جهان پیدا می‌کنند. تاکنون ۳۳ مکان فرهنگی و طبیعی در بریتانیا به عنوان میراث جهانی یونسکو معرفی شده‌اند. کلیسای تاریخی وست‌مینستر درلندن از جمله این مکان‌ها است. 

دولت بریتانیا هر ده سال یک بار فهرستی از مکان‌هایی را که نامزد ثبت در فهرست یونسکو هستند منتشر می‌کند. مسئولان دولتی به این ترتیب تلاش می‌کنند مکان‌هایی را برگزینند که از نظر آنها بیشترین بخت را برای ثبت در فهرست یونسکو دارند. 

کلیسای گریس‌هیل در ایرلند شمالی و منطقه‌ «فلو کانتری» در اسکاتلند که نقش مهمی در تنوع زیستی منطقه دارد پیش از این در فهرست نامزدهای بریتانیا قرار داشتند. مسیر پروازی معروف به «شرق اطلس» که سالانه ۹۰ میلیون پرنده از طریق آن کوچ می‌کنند از دیگر نامزدهای بریتانیا برای ثبت در فهرست میراث جهانی یونسکو است.

اداره امور دیجیتال، فرهنگی، رسانه‌ای و ورزشی دولت بریتانیا از هم‌اکنون ضمن رایزنی با مقام‌های محلی تلاش خواهد کرد تا بخت این مکان‌های فرهنگی و طبیعی را برای ثبت در فهرست میراث جهانی یونسکو بالا ببرد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

راه‌آهن سراسری ایران به عنوان میراث جهانی در فهرست یونسکو به ثبت رسید

محبوب ترین مکانهای میراث فرهنگی یونسکو در ویکی پدیا

پیتزا یولی‌ها نامزد ثبت در یونسکو