رقابت نمایندگان ایران، اسرائیل و آمریکا در جشنواره فرانسوی؛ سریال آکتور به «سریز مانیا» رفت

حضور سریال آکتور با بازی نوید محمدزاده در جشنواره سریز‌ مانیا
حضور سریال آکتور با بازی نوید محمدزاده در جشنواره سریز‌ مانیا Copyright AFP/Series Mania
نگارش از Farhad Mirmohammadsadeghi
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

سریال آکتور به کارگردانی نیما جاویدی در بخش رقابتی جشنواره بین‌المللی سریال «سریز مانیا» در شهر لیل فرانسه شرکت می‌کند. این نخستین بار است که یک سریال ایرانی به یک جشنواره جهانی راه می‌یابد.

آگهی

سریال آکتور به کارگردانی نیما جاویدی در بخش رقابتی جشنواره بین‌المللی سریال «سریز مانیا» در شهر لیل فرانسه شرکت می‌کند. این نخستین بار است که یک سریال ایرانی به یک جشنواره جهانی راه می‌یابد. در بخش رقابتی این جشنواره هشت سریال دیگر از کشورهای اسرائیل، آمریکا، نروژ، یونان، اسپانیا، فرانسه، بریتانیا و ژاپن حضور دارند. 

آکتور به تهیه‌کنندگی مجید مطلبی و با بازی نوید محمدزاده، احمد مهران‌فر، هانیه توسلی، هومن برق‌نورد، هستی مهدوی، گلاره عباسی و مهراوه شریفی‌نیا یکی از جدیدترین سریال‌هایی است که در سایت‌های نماوا و فیلمیو شبکه نمایش خانگی ایران پخش می‌شود.

جشنواره سریز مانیا (Series Mania) در سال ۲۰۱۰ در انجمن تصویر پاریس شکل گرفت و از سال ۲۰۱۸ به لیل انتقال یافت. این جشنواره  مختص سریال‌ها است و در سال ۲۰۱۹ موفق به جذب بیش از ۷۰ هزار مخاطب شد.

لورانس هرزبرگ، دبیر جشنواره درباره حضور سریال آکتور در این جشنواره در گفتگو با رادیو فرانس انفو گفت: «ایران برای اولین بار در بخش رقابتی با سریال آکتور شرکت می‌کند. این سریال فوق‌العاده و بسیار خنده‌دار، داستان دو بازیگر بی‌کار است که ایفای نقش‌هایی واقعی را در زندگی واقعی می‌پذیرند. برای مثال درگیر ایفای نقشی در یک مراسم ازدواج یا در یک آژانس کارآگاهی در ایران می‌شوند. این سریال بسیار زیبا است.» 

مارسیا کراس، ستاره سریال Desperate Housewives مهمان افتخاری این دوره از جشنواره خواهد بود و با حضور در شهر لیل کارگاه‌هایی را در حاشیه این جشنواره برگزار خواهد کرد.

نیما جاویدی، مجید مطلبی و نوید محمدزاده پیش‌تر در فیلم تحسین شده سرخ‌پوست با یکدیگر همکاری داشتند. این فیلم جایزه ویژه هیئت داوران سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر را ازآن خود کرد.

خبرنگار • Farhad Mirmohammadsadeghi

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

اعلام برندگان اسکار؛ «همه چیز، همه جا و به یکباره» جوایز را درو کرد

همه برندگان چهل و هشتمین «اسکار فرانسوی»؛ گلشیفته فراهانی بار دیگر از معترضان ایرانی حمایت کرد

ایران و اوکراین در کانون توجه جشنواره فیلم برلین؛ از حضور گلشیفته تا سخنرانی زلنسکی