جشن صوفیه؛ کنسرت سونیا یونچوا با همراهی پلاسیدو دومینگو

با همکاری
جشن صوفیه؛ کنسرت سونیا یونچوا با همراهی پلاسیدو دومینگو
Copyright euronews
نگارش از Katharina Rabillonیورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

سونیا یونچوا:‌ «پلاسیدو امروز به من گفت که لامارچنرا، یکی از آهنگهای زارزوئلا که من می خوانمش و اتفاقا همیشه مورد علاقه من بوده است، آهنگ مورد علاقه مادرش نیز بوده است. من واقعا تحت تاثیر این موضوع قرار گرفتم زیرا می دانید خیلی به گذشته وابسته ام. هرگز فراموش نمی کنم از کجا آمده ام.»

برنامه موزیک این قسمت را به کنسرت سونیا یونچوآ اختصاص داده است که خود او آنرا در مراسم «جشن صوفیه» سازماندهی کرده است. 

او در برابر بیش از ۶۵۰۰ تماشاگر این کنسرت را اجرا کرد که در میدان سنت الکساندر نوسکی پایتخت بلغارستان به روی صحنه رفت و پخش زنده آن در سراسر جهان پخش شد. 

سونیا می گوید: «این شروع جدید در بلغارستان، در این مکان معنوی برای من خیلی اهمیت داشت.»

ستاره سوپرانوی بلغار، یک شب جادویی را در «جشن صوفیه» برگزار کرد، اجرایی با حضور پلاسیدو دومینگو خواننده افسانه‌ای اپرا. 

این کنسرت فصل جدیدی در سفر الهام بخش سونیا یونچوا به شمار می رود. این هنرمند جسور این کنسرت را با توجه به تمامی جزئیات سازماندهی کرده است.

سونیا می گوید: «خیلی شگفت انگیز است ببینید الان پوستم چطور می شود زیرا ما یک سال است که روی این موضوع کار می کنیم و باورنکردنی است نتیجه اش را دیدن. من واقعا تحت تاثیر آنم.»

او می افزاید: «من همیشه با کشورم در ارتباط بودم با اینکه ۲۰ سال است اینجا زندگی نمی کنم. روح من بلغاری است. من اینجا متولد شده ام، خانواده من اینجا هستند. من می خواستم مانند یک زن بلغار لباس بپوشم. من این لباس را انتخاب کردم زیرا شکلی که این لباس روی صحنه در حضور ۶ هزار نفر به پرواز در می آید را دوست دارم .»

این برنامه چند سویه حاوی برخی از دوئت ها و ملودی های اندوهناک اوپرایی بود. همچنین با اجرای زارزوئلا یا ا‍پرت اسپانیایی همراه بود.

سونیا می گوید:‌ «من می خواستم از پلاسیدو در کشورم با موسیقی کشورش استقبال کنم تا او احساس کند که در خانه‌اش است.»

پلاسیدو  دومینگو، خواننده مشهور اوپرا می گوید: «این نخستین موزیکی بود که من شنیدیم زیرا مادرم تا ماه نهم بارداری می خواند. من عاشق این موسیقی هستم. مطمئنا این اولین موسیقی است که شروع به خواندنش کردم. بسیار مفتخرم که زارزوئلا به سراسر جهان برده‌ام.»

سونیا همچنین می افزاید:‌ «پلاسیدوامروز به من گفت که لامارچنرا، یکی از آهنگهای زارزوئلا که من می خوانمش و اتفاقا همیشه مورد علاقه من بوده است، آهنگ مورد علاقه مادرش نیز بوده است. من واقعا تحت تاثیر این موضوع قرار گرفتم زیرا می دانید خیلی به گذشته وابسته ام. هرگز فراموش نمی کنم از کجا آمده ام و فکر می کنم پلاسیدو هم چنین شخصیتی است.»

سونیا یونچوآ ۱۱ سال پیش برنده مسابقه معتبر اپرای دومینگو شد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

پیانوی «یوجا وانگ» در جشنواره موسیقی ریگا یورمالا لتونی

رقابت فینالیست‌های جایزهٔ هربرت فون‌کارایان برای رهبر ارکستر جوان

جایزهٔ هربرت فون‌کارایان برای رهبر ارکسترجوان؛ مرحلهٔ نیمه‌نهایی