باربارا هنیگن؛ الهه موسیقی کلاسیک معاصر

با همکاری
 باربارا هنیگن؛ الهه موسیقی کلاسیک معاصر
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

«من از تمام لحظات سخت کار، از شروع دریافت نت‌ها تا اجرای پایانی زمانیکه آخرین نت را می‌خوانم لذت می‌برم. زیرا هر کاری که می‌توانستم برای ارائه آن قطعه انجام داده‌ام.»

باربارا هنیگن، خواننده کانادایی سوپرانو، چهره‌ای مطرح و شناخته شده در اپرای کلاسیک معاصر است. او در بیش از ۸۵ اپرا ایفای نقش کرده و با آهنگسازان افسانه‌ای مانند پیر بلوز همکاری داشته است. 

باربارا در جوانی شیفته موسیقی کلاسیک معاصر بود و همین باعث شد تا صدایی خاص پیدا کند. او درباره پیشینه هنری خود می‌گوید: «من از روستایی کوچک در ساحل غربی کانادا می‌آیم. ما آنجا خیلی اپرا نداشتیم و در واقع اصلا اپرا نداشتیم. این موضوع برای من ناگوار و کمی هم هراس آور بود. وقتی به تورنتو آمدم ۱۷ سال داشتم و در مقایسه با موسیقیدان‌های دیگر چیز زیادی درباره موسیقی سنتی نمی‌دانستم و همین برای من کمی ترسناک بود. پس از آن من وارد موسیقی کلاسیک معاصر شدم و با آهنگسازان مطرحی کار کردم. این به من اعتماد به نفس داد و من را آزاد کرد. توانستم وارد موسیقی شوم که در حال حاضر در آن کار می‌کنم.»

مطالب یورونیوز را در واتس‌اپ دریافت کنید

این خواننده سوپرانو درباره علاقه‌اش موسیقی کلاسیک معاصر می‌گوید: «اختصاص دادن زمان بیشتر به موسیقی کلاسیک معاصر که اشتیاق زیادی به آن دارم و حرفه اصلی خودم می‌دانم و همچنین کار کردن با آهنگسازان، برای من یک تعهد است. این کار ریسک بالایی دارد زیرا زمانی که به تور جهانی اجرا می‌رویم دو یا سه یا چهار سال طول قبل از آن شروع شده و معلوم نیست که چه چیزهایی نوشته می‌شود. بنابراین روند بسیار جالبی است.»

این هنرمند کانادایی می‌افزاید: «من از تمام لحظات سخت کار، از شروع دریافت نت‌ها تا اجرای پایانی زمانیکه آخرین نت را می‌خوانم لذت می‌برم. زیرا هر کاری که می‌توانستم برای ارائه آن قطعه انجام داده‌ام.»

باربارا در سال‌های اخیر با موفقیت رهبری چندین ارکستر را نیز بر عهده گرفته است. او در رابطه با این تجربه می‌گوید: «این تغییر بزرگی در زندگی من بود زیرا هیچگاه زمانی که بچه بودم نمی‌توانستم حتی تصور رهبری ارکستر را داشته باشم اما حالا انگار به صورت طبیعی بخشی از من بوده و هست.»

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید 

وی می‌افزاید: «شاید هم به جامعه‌ای باز می‌گردد که از آن آمده‌ام. من از روستای کوچکی می‌آیم و هنوز عاشق این هستم گه گروهی از مردم با یکدیگر کاری را انجام دهند و در ارتباط با هم باشند و همدیگر را درک کنند. منظورم فقط برای ارکستر نیست و شامل مخاطبان و شنوندگان هم می‌شود. این نوع جمع‌ها که نظاره‌گر موسیقی هستند بر من تاثیر بسیاری دارد.»

بیشتر بخوانید:

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ویکتوریا بکهام در کنسرت بازگشت گروه «اسپایس گرلز» شرکت نخواهد کرد

دیه‌گو فلورز، خواننده تنور: اپرا بی واسطه‌ترین شکل انتقال هنر در دنیای موسیقی است

رقابت فینالیست‌های جایزهٔ هربرت فون‌کارایان برای رهبر ارکستر جوان