جشنواره بین المللی باروک؛ موسیقی‌‌‌‌‌‌‌‌‌ای برای تمام اعصار

جشنواره بین المللی باروک؛ موسیقی‌‌‌‌‌‌‌‌‌ای برای تمام اعصار
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

جشنواره موسیقی باروک در شهر والتا، پایتخت قرن شانزدهمی جزیره مالت برگزار می شود

آگهی

در ششمین دوره جشنواره موسیقی باروک در جزیره مالت، ماهان اصفهانی، نوازنده آمریکایی ایرانی تبار هارپسیکورد، به همراه ارکستر آلمانی «لافولیا» از شهر درسدن کنسرت اجرا کرد. جشنواره موسیقی باروک در شهر والتا، پایتخت قرن شانزدهمی جزیره مالت برگزار می شود.

جزیره مالت امسال هم برای ششمین بار میزبان جشنواره موسیقی باروک است.شهر والتا (Valletta)، پایتخت قرن شانزدهمی جزیره مالت بهترین مکان برای برگزاری این جشنواره است.

سالن نمایش «تئاتر مانوئل»، در پایتخت جزیره مالت با معماری باروک در سال۱۷۳۱میلادی ساخته شده و یکی از سه سالن نمایش قدیمی در سراسر اروپاست که هنوز مورد استفاده قرار می گیرد.

ماهان اصفهانی، نوازنده آمریکایی ایرانی تبار هارپسیکورد، به همراه ارکستر آلمانی «لافولیا» از شهر درسدن در «تئاتر مانوئل» برنامه اجرا کرد. از زمان آغاز جشنوراه موسیقی باروک در مالت، این سالن تبدیل به یکی از امکان مهم فرهنگی شده است.

کنث زامیت، مدیر هنری جشنواره موسیقی باروک می گوید: «تا به حال برگزاری این جشنواره مایه دلگرمی ما بوده است. سالنهای تئاتر و نمایش در اینجا تمام روز میزبان کنسرتها هستند. هر سال افراد بیشتری از سراسر اروپا، یا از ژاپن و آمریکا به اینجا می آیند. در نتیجه شمار کسانی از مالت که در کنسرتها و برنامه های شرکت می کنند، افزایش یافته است.»

Une publication partagée par UHR • EU-rekrytering (@eurekrytering) le 28 Déc. 2017 à 6 :57 PST

اجرای فیلیپ توریوت، آکاردئونیست بلژیکی از«واریاسیون های گلدبرگ» یوهان سباستین باخ یکی از برنامه های جذاب ششمین دروه جشنواره موسیقی باروک بود.

«واریاسیونهای گلدبرگ»، متشکل از ۳۰ قطعه را باخ برای هارپسیکورد ساخته است.

شهر باستانی مدینا، قبلا پایتخت مالت بوده است. این شهر را فنیقیها در قرن هشتم پیش از میلاد مسیح ساختند. گروه ایتالیایی Ghislieri Choir & Consort در کاتدرال «سن پل» در این شهر قطعاتی را از سبک ناپلی موسیقی باروک را اجرا کرد

گیلو پراندی، رهبر ارکستر و بنیانگذار این گروه می گوید: «زیبایی موسیقی باروک زمان نمی شناسد و در هر زمان و هر دوران مردم این زیبایی را درک می کنند. زبان موسیقی باروک نه تنها در حوزه موسیقی امروز که در حوزه موضوعات زمانه ما نیز مفهوم و قابل درک است. این موسیقی درباره زندگی، مرگ و امید است. این مضامین امروز هم زنده اند.»

خواننده سوپرانو: لذت بداهه پردازی در آواز خواندن به سبک موسیقی باروک

قطعاتی از اپراهای ساخته ژان فیلیپ رامو، آهنگساز فرانسوی قرن هفدهم، توسط گروه فرانسوی «LES AMBASSADEURS» اجرا شد. رامو یکی از مهمترین آهنگسازان و نظریه پردازان موسیقی است.

الکسی کوسنکو، نوازنده فلوت و رهبر ارکستر این گروه درباره موسیقی باروک می گوید: «این موسیقی کاملا بی زمان است، نمی توانید آن را موسیقی باروک بنامید چون تمام جریانهای زیبایی شناختی (استتیک) متعلق به قرن های بعد را پیش بینی می کند. این موسیقی واقع گرایانه، هم اکسپرسیونیستی هم امپرسیونیستی است. از این رو موسیقی رامو از زندگی می گوید. رامو با موسیقی نقاشی می کند.»

کلر دوبونو، خواننده سوپرانو اهل مالت، در اجرای اپراهای رامو حضور دارد.

او می گوید: «لذت خواندن موسیقی باروک این است که می توانید بداهه پردازی کنید، می توانید خیلی بداهه پردازی کنید، مثل موسیقی جاز. آهنگساز در موسیقی مدرن خیلی سختگیر است و خواننده مثل عروسک دست اوست. همه چیز در متن موسیقی نوشته می شود، اما در موسیقی باروک فقط تندی و ضرباهنگ را به خواننده می دهند و خواننده آزاد است که از خواندنش لذت ببرد.»

Une publication partagée par Jens Klier (@jekltwin) le 22 Janv. 2018 à 1 :47 PST

ششمین دوره موسیقی باروک مشتمل بر ۲۶ کنسرت، در ۱۴ سالن تئاتر در جزیره مالت برگزار می شود.

بیشتر بخوانید:

«دولچه دوئلو»، اجرای آریاهایی از موسیقی دوران باروک

برگزاری جشنواره موسیقی باروک در مالت

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ناپدید شدن شانزده عضو یک گروه موسیقی آفریقایی در فستیوال سوئیس

تعامل فرهنگی و موسیقی شهری، دو چالش جدید فستیوال «بالکان ترافیک»

پخش زنده موسیقی پائولو فورتادو، خوانندۀ راک از یورونیوز