نگاهی به بازار بین المللی فیلم در جشنواره برلین

نگاهی به بازار بین المللی فیلم در جشنواره برلین
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

در کنار نمایش فیلم های موفق بین المللی، جشنواره فیلم برلین فرصتی است برای فعالان بازار بین المللی سینما تا با آخرین نوآوری های صنعت فیلمسازی آشنا شوند.

آگهی

در کنار نمایش فیلم های موفق بین المللی، جشنواره فیلم برلین فرصتی است برای فعالان بازار بین المللی سینما تا با آخرین نوآوری های صنعت فیلمسازی آشنا شوند.

بخش بازار فیلم اروپایی در جشنواره امسال، میزبان بیش از ۹ هزار نفر از بیش از صد شرکت فعال در زمینه تولید فیلم است.

ماتیا ووتر کنول، مدیر بازار فیلم اروپایی این جشنواره با تاکید بر اینکه تحولات گسترده در صنعت فیلمسازی، آینده آن را بشدت تحت تاثیر قرار داده است، می گوید: «نوآوری ها در بخش تکنولوژی منجر به ایجاد فرمت های جدید فیلمسازی شده است. بطور مثال نوآوری ها در زمینه واقعیت مجازی یا هوش مصنوعی بسرعت بر دنیای فیلم سازی، تهیه و مونتاژ فیلم و موسیقی آن تاثیر می گذارند. این چیزها در بازار نیز نفوذ می کنند و به نظر ما این نوآوری ها بر تولید روزانه و توزیع فیلم ها تاثیر گذار هستند.»

جشنواره فیلم برلین هر سال به افتخار یک کشور برگزار می شود و امسال، این افتخار نصیب مکزیک شده است.

مدیر بازار فیلم اروپایی می گوید: «هنگامیکه درباره افرادی با ایده های جدید صحبت می کنیم منظورمان تنها نوآوران اروپایی نیستند. ما شرکت کنندگانی ازهمۀ جهان داریم. از آسیا، از آفریقا جایی که کارهای زیادی انجام می شود و از آمریکای لاتین که فیلم هایی با محتوای قوی از جمله در مکزیک و شیلی ساخته می شود.»

با وجود توسعه فیلم سازی در اروپا، همچنان تولیدات هالیوود بر این قاره سایه افکنده است بگونه ای که هنوز بیش از ۵۰ درصد از بازار فیلم اروپا در اختیار محصولات هالیوود است.

مدیر بازار فیلم اروپایی می افزاید: «فکر می کنم اکنون زمان مهمی برای اروپا است تا بایستد و نیروهایش را متمرکز کند؛ همانطور که قبلا هم توانسته این کار را بکند. ممکن است موانعی هم وجود داشته باشد اما نباید دلسرد شد. فکر می کنم آنچه در حال روی دادن در دیگر نقاط جهان است می تواند در اروپا نیز روی دهد. بازار فیلم اروپا آینده بزرگی دارد و همه چیز در این باره بستگی به نگرشی دارد که ما در اروپا در پیش می گیریم. نگرشی که هم بر تصمیمات در صنعت فیلمسازی تاثیر می گذارد و هم تصمیمات در خارج از این صنعت.»

جشنواره فیلم برلین تا ۱۹ فوریه ادامه دارد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

لیلا حاتمی به یورونیوز: می‌توانستم خودم، همکارانم و حرفه‌ام را مسخره کنم

فیلم چی ببینیم؟ با آثار محبوب کارگردان‌های سرشناس آشنا شوید

جوایز فیلم اروپا؛ با ۵ فیلم برتر اروپایی سال ۲۰۲۳ آشنا شوید