نمایشگاه رابرت ویلسون، کارگردان تئاتر آمریکایی در ایتالیا

نمایشگاه رابرت ویلسون، کارگردان تئاتر آمریکایی در ایتالیا
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

یک ویلای قرن هجدهمی ایتالیا با برگزاری نمایشگاهی به تجلیل از رابرت ویلسون، کارگردان تئاتر آمریکایی اختصاص یافته است.

آگهی

یک ویلای قرن هجدهمی ایتالیا با برگزاری نمایشگاهی به تجلیل از رابرت ویلسون، کارگردان تئاتر آمریکایی اختصاص یافته است. در قلب نمایشگاه که با تاکید بر نقش نور در هنر برپا شده است ویدیوی ستاره های سینما و موسیقی قرار داده شده است. رابرت ویسلون، کارگردان تئاتر آمریکایی از شاخص ترین چهره های هنر نمایشی معاصر است، و رسانه و منتقدان از او به عنوان برجسته ترین هنرمند آوانگارد تئاتر یاد می کنند. جوزپه پانزا، مالک ویلای ایتالیایی «پانزا» از مجموعه داران هنر معروف در اروپا محسوب می شود.

نوآ کوشبین، برگزار کننده این نمایشگاه می گوید: «تاریخ ویلای پانزا و کلکسیون جوزپه پانزا، و همچنین چیدمان دائمی هنرمندان نورپرداز در اینجا با کارهای رابرت ویلسون ارتباط مستقیم دارد. نوآوری رابرت ویلسون در تئاتر روی نور و اگر بخواهیم دقیقتر بگوییم نور در فضای داخلی متمرکز است. مضمون این نمایشگاه تاکید بر ارتباط بین رابرت ویلسون و تاریخ ویلا پانزا است.»

رابرت ویلسون با اشاره به اهمیت نور می گوید: «نور خیلی مهم است. اینشتین گفته نور مبنای اندازه گیری همه چیز است. ما ساعتهای طولانی را صرف نورپردازی این آثار کردیم. بدون نور فضا مفهومی ندارد.»

نمایشگاه «رابرت ویلسون برای ویلا پانزا» توسط بنیاد ملی ایتالیا سازماندهی شده است. این موسسه خصوصی غیرانتفاعی از بخشهایی از میراث ایتالیا حمایت می کند و متولی ویلا پانزا است. آثار رابرت ویلسون تا اکتبر آینده در این ساختمان قرن هیجدهمی واقع در حومه میلان در نمایش است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

هفتهٔ صنایع خلاق باکو؛ مسابقهٔ طراحی بازی کامپیوتری و جشنوارهٔ فیلم‌های موبایلی

رونمایی از مینیاتورها و نسخ کهن خطی در کنگره میراث فرهنگی ازبکستان

«گاه و بیگاه» با هوش مصنوعی؛ بیتل‌ها پس از ۵۴ سال به صدر جدول ترانه‌های محبوب بریتانیا رسیدند