تا پایان عشق با من برقص؛ بدرود لئونارد کوهن

تا پایان عشق با من برقص؛ بدرود لئونارد کوهن
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

لئونارد کوهن خواننده و ترانه سرای پرآوازه کانادایی در ۸۲ سالگی درگذشت.

آگهی

لئونارد کوهن خواننده و ترانه سرای پرآوازه کانادایی در ۸۲ سالگی درگذشت.

او در سال ۱۹۳۴ در مونترئال کبک در خانواده یهودی به دنیا آمد. در رشته ادبیات انگلیسی تحصیلات خود را به اتمام رساند و شیفته اشعار فدریکو گارسیا لورکا، شاعر اسپانیایی بود.

کوهن در سال ۱۹۶۶ به نیویورک نقل مکان کرد و در سی و سه سالگی با آلبوم «آهنگهای لئونارد کوهن» پا به عرصه موسیقی گذاشت. او در طول پنجاه سال زندگی حرفه ای خود، ۱۴ آلبوم ظبط استودیویی و هشت آلبوم ضبط زنده منتشر کرد.

لئونارد کوهن در سال ۲۰۰۸، به «تالار مشاهیر راک اند رول» پیوست و در سال ۲۰۱۰ جایزه یک عمر دستاورد هنری مراسم «گرمی» را از آن خود کرد.

بسیاری از منتقدان درونمایه تغزلی و عاشقانه ترانه های آقای کوهن را با آثار باب دیلن مقایسه می کنند. او تنها موسیقیدانی بود که موفق به دریافت جایزه پرنسس آستوریاس اسپانیا شد. این جایزه در سال ۲۰۱۱ به او تعلق گرفت.

لئونارد کوهن نه تنها ترانه سرا بلکه شاعر نیز بود. فیلیپ گلَس، آهنگساز آمریکایی در سال ۲۰۰۷، بر روی اشعار مجموعه «کتاب اشتیاق» او آهنگ گذاشت. این کتاب مجموعه ای از ۱۶۷ شعر و نقاشی این هنرمند است.

فیلیپ گلس می گوید: «لئونارد کوهن هم ترانه سرا بود و هم شاعر. این موضوع ترکیب خاصی راخلق می کرد که باعث می شد تا بتوانید راحت بر روی اشعار او آهنگسازی کنید.»

این خواننده مشهور کانادایی در ترانه های خود که می توان آنها را سبک «راک محلی» خواند، موضوعات مذهب، مسیح، رسومات یهودی، عشق، سکس و سیاست را بکار می برد و در بیشتر موارد آنها را با شوخ طبعی و طنز همراه می کرد.

«سوزان»، «تا انتهای عشق با من برقص» و «هاله لویا» از مشهورترین و محبوب ترین ترانه های لئونارد کوهن محسوب می شوند. آخرین آلبوم او با نام «شما تیره تر می خواهید» در ماه اکتبر منتشر شد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

لئونارد کوهن، خواننده و ترانه سرای کانادایی در سن ۸۲ سالگی درگذشت

هفتهٔ صنایع خلاق باکو؛ مسابقهٔ طراحی بازی کامپیوتری و جشنوارهٔ فیلم‌های موبایلی

رونمایی از مینیاتورها و نسخ کهن خطی در کنگره میراث فرهنگی ازبکستان