فیلم عاشق، داستان مبارزه با قانون منع ازدواج بین نژادی

فیلم عاشق، داستان مبارزه با قانون منع ازدواج بین نژادی
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

فیلم سینمایی «عاشق» روایت داستان واقعی ازدواج یک زن سیاهپوست با نام میلدرد جتر با یک مرد سفیدپوست با نام ریچارد لاوینگ (عاشق) است.

آگهی

فیلم سینمایی «عاشق» روایت داستان واقعی ازدواج یک زن سیاهپوست با نام میلدرد جتر با یک مرد سفیدپوست با نام ریچارد لاوینگ (عاشق) است. در سال ۱۹۵۸، این زوج به جرم داشتن رابطه به زندان ویرجینیا فرستاده شدند. در آن زمان ازدواج یک سفید پوست و یک سیاه پوست غیر قانونی بود. این قوانین ضد اختلاط نژادی، ازدواج یا داشتن رابطه جنسی میان سفید پوستان و سیاه پوستان را منع می کرد.

اکران افتتاحیه این فیلم در بورلی هیلز بود اما اولین بارفیلم «عاشق» در جشنواره فیلم کن روی پرده رفت و با استقبال تماشاچیان و منتقدین روبرو شد.

جف نیکولاس، کارگردان و فیلنامه نویس این فیلم در مورد «عاشق» گفت: «من دائم پیغامهای آنلاینی را دریافت می کنم که می گویند: این داستان زندگی من است، مثل داستان زندگی خانواده من است یا من حاصل چنین ازدواجی بوده ام. خیلی شگفت انگیز است که بدانیم که ریچارد و میلدر برای تغییر و بوجود آوردن روابط در عصر حاضر چگونه رابطه و زندگی خود را فدا کردند. تا ازدواج بین نژادها قانونی شود.»

بازیگر نقش اول زن این فیلم «روث نگا» هنرمند اتیوپایی- بریتانیایی و بازیگر نقش اول مرد فیلم«عاشق»، جوئل ادگورتون هنرپیشه اهل استرالیا است.

جوئل ادگورتون در مورد به روز بودن مووضوع فیلم گفت: «در آمریکا همین سال گذشته بود که بالاخره برابری در ازدواج مثل ازدواج دو هم جنس قانونی شد. و اگر فکر کنید این داستان خیلی متفاوت نیست. دو انسان در حوزه خصوصی خود رابطه ای غیر تهدید آمیز و غیر مخرب دارند اما هنوز هم از آن منع می شوند. در کشور من هنوز هم همینطور است. این تصمیمات هنوز گرفته نشده اند پس این فیلم برای زمان خاصی نیست و شامل حال هم می شود.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

فیلم چی ببینیم؟ با آثار محبوب کارگردان‌های سرشناس آشنا شوید

جوایز فیلم اروپا؛ با ۵ فیلم برتر اروپایی سال ۲۰۲۳ آشنا شوید

شمارش معکوس برای اعلام برنده جایزه «لوکس» پارلمان اروپا به فیلم برتر ۲۰۲۳ آغاز شد