منتخبی از بهترین رویدادهای فرهنگی اروپا

منتخبی از بهترین رویدادهای فرهنگی اروپا
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

بنیاد «پالازو بلو» (Palazzo Blu Foundation) در شهر پیزای ایتالیا میزبان نمایشگاه «رویای کلاسیک» است.

آگهی

بنیاد «پالازو بلو» (Palazzo Blu Foundation) در شهر پیزای ایتالیا میزبان نمایشگاه «رویای کلاسیک» است. بیش از ۱۵۰ اثر و شاهکار سالوادور، دالی نقاش معروف اسپانیا که از موزه های مختلف وام گرفته شده اند تا فوریه در نمایش خواهند بود.

جشنواره فیلم لیون (Grand Lyon Film Festival) ویژه فیلمهای کلاسیک هشتم اکتبر، ۱۷ مهر در این شهر فرانسوی شروع می شود. این فستیوال نمایش فیلم و بدون رقابت معمولا با تجلیل و نمایش فیلمهای یک هنرمند یا سینماگر همراه است. کاترین دونو، بازیگر فرانسوی مهمان ویژه جشنواره امسال است.

موزه ملی استونی (Estonian National Museum) در تارتو (TARTU) دومین شهر این کشور گشوده شد. اولین موزه ملی این کشور در یک پایگاه هوایی متروکه و با طراحی شرکت معماری پاریسی ساخته شد. به گفته مقامهای این کشور این موزه با دو نمایشگاه دائمی بزرگترین پروژه مالی استونی محسوب می شود.

آثار گئورگ بازلیتز (Georg Baselitz)، نقاش آلمانی در موزه اشتادل (Staedel) شهر فرانکفورت در نمایش است. این مجوعه شامل ۷۰ اثر روی کاغذ از سوژه هایی است که نقاش معاصر آنها را «شورشی، چوپان و یا نوعی دیگر» توصیف کرده است و در مدت یکسال به اتمام رساند. این نمایشگاه تا ۲۳ اکتبر، دوم آبان برپا خواهد بود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

هفتهٔ صنایع خلاق باکو؛ مسابقهٔ طراحی بازی کامپیوتری و جشنوارهٔ فیلم‌های موبایلی

رونمایی از مینیاتورها و نسخ کهن خطی در کنگره میراث فرهنگی ازبکستان

«گاه و بیگاه» با هوش مصنوعی؛ بیتل‌ها پس از ۵۴ سال به صدر جدول ترانه‌های محبوب بریتانیا رسیدند