ورونیکا هارچا، خواننده جاز مجارستان

ورونیکا هارچا، خواننده جاز مجارستان
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

جشنواره موسیقی جاز، فرصتی برای دوستداران ورونیکا هارچا (Veronika Harcsa) یکی از معروفترین خواننده های مجارستان بود.

آگهی

جشنواره موسیقی جاز، فرصتی برای دوستداران ورونیکا هارچا (Veronika Harcsa) یکی از معروفترین خواننده های مجارستان بود. او میزبان اصلی این جشنواره ده روزه است که در روستای کاپولچ در منطقه ییلاقی غرب مجارستان برگزار می شود.

ورونیکا در مورد سبک موسیقی خود می گوید: «اول موسیقی جاز را یاد گرفتم ولی ترجیح می دهم تنها خواننده جاز نباشم. زیرا انواع مختلف موسیقی را دوست دارم. مهمترین نکته برای من، کار فی البداهه روی صحنه است. همراهی با گروه موسیقی و نوازنده ها و هماهنگی با ایده ها و احساسات گروه موقع اجرا، موسیقی مورد علاقه من است.»

خواننده جوان مجار علاوه بر تسلط در خوانندگی موسیقی جاز، الکترونیک و پاپ، برای آواز خوانی موسیقی کلاسیک هم آماده می شود. او که ترانه سرای با تجربه ای است سال ۲۰۰۵ کار حرفه ای را با خوانندگی در گروه چهار نفره جاز شروع کرد و خیلی زود معروف شد. هفت سال بعد و در سی سالگی برای دوره دانشگاهی به بروکسل رفت و معتقد است بهترین تصمیم زندگی اش بوده است.

ورونیکا با اشاره به این دوره می گوید: «وقتی سی ساله بودم، در آن مقطع از زندگیم با کسانی آشنا شدم و استادانی را دیدم که از آنها چیزهای زیادی یاد گرفتم. بعلاوه آنجا کسی مرا نمی شناخت یا رادیو ترانه های من را پخش نمی کرد باید در کنار بقیه دانشجوها به آنها نشان می دادم چه توانایی دارم و این درس بزرگی برای من بود.»

درسی که به او یاد داد چطور از تمام پرده های صدایش استفاده کند و حال بداهه خوانی های او بی پروا تر و هنرمندانه تر است. خواننده ۳۳ ساله اضافه می کند: «البته روی آواز خوانی سر صحنه با شخصیت طبیعی و توانایی های درونی ام هنوز هم کار می کنم. مهم است که روی صحنه بی پروا و دیوانه وار بخوانم و مخاطبان را نیز دعوت کنم تا بی پروا باشند. به نظرم در این دنیا به کمی دیوانگی نیاز داریم. البته نه به شکل منفی، ولی گاهی باید خودمان را شگفت زده کنیم، راهی برای حس آزادی و رهایی پیدا کنیم وبرای این کار، دیوانه شدن روش خوبی است و دوست دارم آن را تمرین کنم.»

این روزها، تمرکز ورونیکا هارچا روی کار با گروه موسیقی الکترونیک «بن جیب» و همکاری با گیتاریست آن است. آلبوم مشترک آنها پاییز منتشر می شود. ورونیکا هارچا اکنون بین بوداپست و لندن در رفت و آمد است و چند سالی است که در این شهر زندگی می کند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

هفتهٔ صنایع خلاق باکو؛ مسابقهٔ طراحی بازی کامپیوتری و جشنوارهٔ فیلم‌های موبایلی

رونمایی از مینیاتورها و نسخ کهن خطی در کنگره میراث فرهنگی ازبکستان

«گاه و بیگاه» با هوش مصنوعی؛ بیتل‌ها پس از ۵۴ سال به صدر جدول ترانه‌های محبوب بریتانیا رسیدند