«مُد هوشمند» در برلین

«مُد هوشمند» در برلین
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

تازه ترین هفته مُد برلین، در نمایشگاهی از مُدِ تلفیقی با عنوانِ «مُد هوشمند» به ارائه طرحهایی خیالی از پوشاک و کالاهای زندگی روزمره پرداخت.

آگهی

تازه ترین هفته مُد برلین، در نمایشگاهی از مُدِ تلفیقی با عنوانِ «مُد هوشمند» به ارائه طرحهایی خیالی از پوشاک و کالاهای زندگی روزمره پرداخت. هدفِ این نمایشگاه ترویج و ارائه مُدهای هوشمندانه ای است که مورد نیاز، کاربردی و با دوام باشند.

«لیزا لانگ»، برگزارکننده این نمایشگاه، معتقد است که مُد و فنآوری باید با هم همکاری کنند. او می گوید:«طراحی مُد عالی است چون داستانی را روایت می کند. مُدها حسی قوی دارند. فناوری هم عالی است چون همه چیز را ممکن می کند. چه می خواهید بسازید؟ می خواهید ابداعتان چه کارهایی بکند؟ با ترکیب این دو همه چیز شدنی است.اما مد و فنآوری، جدا از هم این چرخه سازنده را ندارند.»

گِشه یوست، استاد طراحی صنعتی و سرپرست German Design Lab درباره نقش آلمان در این مسیر می گوید: «آلمان همه لوازم این کار را دارد. تجربه زیادی در طراحی پارچه و میکروالکترونیک داریم. اما این ها با هم کار نمی کنند. حالا وقت آن است که اینها را با هم ترکیب کنیم و همکاری در این زمینه را شروع کنیم. اما باید زودتر دست به کار شویم چون رقابت و فناوری به سرعت در حال رشد است.»

اما رویدادِ اصلی در بخش مُدِ تلفیقی، مسابقه ایده های نوی اروپایی است که در زمینه مُد و فناوری بین استعدادهای تازه برگزار می شود و برندگان آن، ۲۰ هزار یورو جایزه می گیرند و بخت آن را دارند که طرحشان را تا سطح ارائه در بازار توسعه بدهند. طرحی که در هفته مُد برلین در ماه ژانویه آینده به نمایش در خواهد آمد.

همچنین در هفته مُد برلین، طراح آلمانی آنیا گوکِل هم بیستمین سالگردِ آغاز به کار برندش را جشن گرفت. مجموعه لباسهای بهار – تابستان او رنگ و بویی سیاسی داشت؛ پارچه های رنگارنگ سبک، بر تن مُدلهایی بود که پرچم کشورهای مختلف، دور بازو یا کمرشان بسته شده بود. بسیاری از چهره های معروف آلمان مشتریان لباس های آنجا گوکِل هستند. این طراحِ مُد آلمانی تبار که در مدرسه معروف مُد لندن، سنترال سنت مارتینز، درس خوانده است در سال ۱۹۹۶ برندِ شخصی خود را معرفی کرد.

در انتهای نمایش لباس آنجا گوکل نیز مردی با پرچم رنگین کمانیِ جنبش تراجنسی ها روی صحنه ظاهر شد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

هفتهٔ صنایع خلاق باکو؛ مسابقهٔ طراحی بازی کامپیوتری و جشنوارهٔ فیلم‌های موبایلی

رونمایی از مینیاتورها و نسخ کهن خطی در کنگره میراث فرهنگی ازبکستان

«گاه و بیگاه» با هوش مصنوعی؛ بیتل‌ها پس از ۵۴ سال به صدر جدول ترانه‌های محبوب بریتانیا رسیدند