«سرزمین مین»؛ فیلمی درباره سربازان آلمانی در دانمارک پس از جنگ

«سرزمین مین»؛ فیلمی درباره سربازان آلمانی در دانمارک پس از جنگ
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

فیلم «سرزمین مین» محصول کشورهای دانمارک و آلمان به دوران پس از جنگ جهانی دوم و سرنوشت گروهی از سربازان آلمانی در دانمارک می پردازد. این گروه از

آگهی

فیلم «سرزمین مین» محصول کشورهای دانمارک و آلمان به دوران پس از جنگ جهانی دوم و سرنوشت گروهی از سربازان آلمانی در دانمارک می پردازد. این گروه از سربازان که به اسارت نیروهای متفقین در آمده اند مجبور هستند تا میدانهای مین را در سواحل غربی دانمارک پاکسازی کنند.

مارتین سنتفلیت، کارگردان دانمارکی این فیلم می گوید: «ایده ساختن فیلمی درباره بخش تاریک تاریخ جنگ در دانمارک را در سر داشتم. معمولا عادت داریم از خودمان تمجید کنیم و بگوییم چه اندازه یاری رسان بودیم. ولی من گمان می کنم همه ملتها بخش تاریکی دارند. این چیزی بود که من به دنبالش بودم. نخست متوجه شدم که آلمانی ها برای پاکسازی منطقه مجبور شده اند. نکته وحشتناکی که نظر من را به خود جلب کرد این بود که نوجوانان به این کار گماشته می شدند. همیشه موافق بودم که خود آلمانها باید منطقه را پاکسازی می کردند. ولی آیا اینکار باید به افراد کم سن و سال سپرده می شد؟»

سربازان جوان آلمانی در حالیکه تجهیزات کافی ندارند مجبور هستند زیر نظر یک افسر دانمارکی منطقه ای سراسر پوشیده از مین را پاکسازی کنند.

از آنجایی که مدارک رسمی زیادی در این باره وجود نداشت، کارگردان فیلم خود در در گورستانها و بیمارستانها به جستجو می پردازد و با تاریخدانهای منطقه ای که به سواحل دانمارک علاقه مند بوده و کلکسیونهای متنوعی از اشیاء مختلف و عکس را جمع آوری کرده اند به گفتگو می پردازد.

کارگردان «سرزمین مین» درباره نبود اطلاعات کافی درباره این دوران تاریخی دانمارک می افزاید: «حتی در یک کتاب تاریخی به این موضوع اشاره ای نشده است. احساس کردم این موضوعی است که کسی نمی خواهد درباره آن سخنی بگوید. ولی اکنون خوشبختانه در این باره گفتگو می شود و احتمالا کسی درباره آن چیزی خواهد نوشت.»

فیلم با پرداختن به این داستان به مضمونهای دیگری مانند عشق، نفرت، انتقام و بخشش نیز می پردازد. این فیلم اکنون در سینماهای برخی کشورهای اروپایی در حال اکران است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

فیلم چی ببینیم؟ با آثار محبوب کارگردان‌های سرشناس آشنا شوید

جوایز فیلم اروپا؛ با ۵ فیلم برتر اروپایی سال ۲۰۲۳ آشنا شوید

شمارش معکوس برای اعلام برنده جایزه «لوکس» پارلمان اروپا به فیلم برتر ۲۰۲۳ آغاز شد