آکوستا و روش نوین ادغام رقص کلاسیک و معاصر

آکوستا و روش نوین ادغام رقص کلاسیک و معاصر
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

کارلوس آکوستا پس از بازنشستگی در باله سلطنتی لندن به سرزمین مادری اش کوبا بازگشته و یک موسسه آموزش رقص در شهر هاوانا دایر کرده است. این رقصنده ۴۲

آگهی

کارلوس آکوستا پس از بازنشستگی در باله سلطنتی لندن به سرزمین مادری اش کوبا بازگشته و یک موسسه آموزش رقص در شهر هاوانا دایر کرده است.

این رقصنده ۴۲ ساله در پروژه جدیدش قصد دارد استایل رقص کلاسیک را با نسخه معاصر آن در هم آمیزد. او می گوید: «من رقصنده هایی را برای این موسسه پذیرش کردم که با یکی از دو شیوه رقص کلاسیک یا معاصر به خوبی آشنا هستند. نیمی از آنها در تکنیک کلاسیک مهارت دارند و تبحر نیمی دیگر نیز در رقص معاصر است. در واقع نوعی همزیستی میان دو شیوه رقص ایجاد کرده ام. فکر می کنم این روش در کوبا و همچنین برای دیگر نقاط دنیا ایده ای نوین است.»

این موسسه تابستان گذشته دایر شده است. شرکت در این کلاس ها برای رقصنده هایی که پیش از این بر اساس تکنیک های کلاسیک باله ملی کوبا آموزش دیده اند، نوعی فرصت و در عین حال یک چالش به حساب می آید. یکی از آنها می گوید: «این پروژه بدون شک یک طرح دراز مدت است زیرا ابتدا بایست به یکپارچگی دست یافت و حرکات مناسب را جستجو کرد. رقص کلاسیک باید با رقص معاصر ادغام شود. ما نمیگوییم رقصنده های کلاسیک و یا معاصر هستیم بلکه شیوه ما رقص آکوستا است.» کارلوس آکوستا در سال ۲۰۱۱ با تاسیس بنیادی به رقصنده های جوان کمک کرد تا بتوانند به اهداف خود جامه عمل بپوشانند. او با اشاره به سفر اوباما به کوبا معتقد است باله میتواند به عنوان پلی فرهنگی میان دو کشور درنظر گرفته شود: «ما در دوران بسیار جالبی زندگی می کنیم که گاهی برای افراد بسیار امید بخش است. اختلاف میان دو کشور همسایه (کوبا و آمریکا) به چندین دهه پیش باز می گردد. اما اکنون زمان جشن است زیرا ما عملا به دوستانی تبدیل شده ایم. مطمئنم از این پس شاهد همکاری های فرهنگی زیادی میان دو کشور خواهیم بود و این در کل برای هنرمندان بسیار نکته مثبتی است.»

گروه رقص آکوستا هشتم ماه آوریل برای نخستین اجرای خود در سالن اصلی و بازسازی شده تاتر هاوانا موسوم به آلیسیا آلونسو به روی صحنه می رود.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

«تجربه مُد ووگ» در دوبی؛ معرفی طراحان نوظهور

هجوم هواداران به بریتنی اسپیرز در جریان سفر او به اسرائیل

آیا ارزش زنان در هند از گاو کمتر است؟