«شازده کوچولو» در جشنواره هنر زمستانی سوچی

«شازده کوچولو» در جشنواره هنر زمستانی سوچی
نگارش از Maria Korenyuk
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

بندر سوچی در روسیه که به میزبانی المپک زمستانی ۲۰۱۴ شهرت دارد، میزبان دائمی جشنواره بین المللی هنر زمستانی است. در نهمین دوره این فستیوال و در کنار

آگهی

بندر سوچی در روسیه که به میزبانی المپک زمستانی ۲۰۱۴ شهرت دارد، میزبان دائمی جشنواره بین المللی هنر زمستانی است. در نهمین دوره این فستیوال و در کنار نمایش های مختلف، موزیکال «سیاره ات را ترک نکن» براساس داستان معروف شازده کوچولو برای اولین بار اجرا شد.

ویکتور کرامر، کارگردان صحنه این موزیکال می گوید: «همه می گویند این داستان و کتاب برای همه از بزرگ تا کودک آشنا است. اما گروه ما معتقد است چیزهای تازه و غیرمنتظره بسیاری، درام و حتی تراژدی در این رمان وجود دارد. به همین دلیل ما کار روی این داستان را از اول شروع کردیم.»

کنستانیتن خابنسکی، هنرپیشه معروف روسیه تنها بازیگر این نمایشنامه است. او که نقش راوی و خلبان، پادشاه و سرمایه دار را ایفا می کند گفت: «همه پروژه ها و نقش های آن جالب و سخت هستند. برای اینکه تازه هستند. ایفای این نقش ها برای من چالش و دستاورد بزرگی است و افق تازه ای را باز می کند.»

این نمایش با همکاری ده ها نوازنده و یوری بشمات، رهبر ارکستر و موسیقیدان روس اجرا می شود. او که مدیر هنری این نمایش است می گوید: «موسیقی نمایش کار کاظم بدروف، موسیقیدان و رهبر ارکستر است و از قطعات آهنگسازان بزرگ مانند برامس هم استفاده کردیم. ملودی ها برای مخاطبان آشنا است در حالیکه نسخه تکراری قطعات معروف هم نیست.»

خبرنگار یوروینوز با ارسال این گزارش از سوچی می گوید: «پس از اولین نمایش در سوچی، این تئاتر موزیکال راهی تور داخلی مشود. اجرای بعدی آن، ماه مارس در مسکو است. نمایش سپس در شهرهای مختلف روسیه و در خارج اجرا خواهد شد.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

«تجربه مُد ووگ» در دوبی؛ معرفی طراحان نوظهور

هجوم هواداران به بریتنی اسپیرز در جریان سفر او به اسرائیل

آیا ارزش زنان در هند از گاو کمتر است؟