سینمای شاعرانه چین در بخش مسابقه جشنواره فیلم برلین

سینمای شاعرانه چین در بخش مسابقه جشنواره فیلم برلین
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

فیلم «جریان متقاطع» (با نام اصلی Chang Jiang Tu) محصول چهار سال کار سخت و شیفتگی یانگ چائو، کارگردان چینی است. مراحل فیلمبرداری این فیلم که برای

آگهی

فیلم «جریان متقاطع» (با نام اصلی Chang Jiang Tu) محصول چهار سال کار سخت و شیفتگی یانگ چائو، کارگردان چینی است. مراحل فیلمبرداری این فیلم که برای اولین بار درجشنواره فیلم برلین به نمایش درآمد چهار سال پیش تمام شد. فیلم داستان فرمانده یک کشتی باری در مسیر رود یانگ تسه و غزلی عاشقانه برای مهمترین و تخریب شده ترین رود کشور چین سروده شده است.

یانگ چائو، کارگردان فیلم می گوید: «پیشینه شعر ما قوی است. شاعران چینی از سلسله تنگ تا سلسله های بعدی و تا امروز با رویکردها و به زبان های مخنلف رود یانگ تسه را توصیف کرده اند و از آن حرف زده اند. کار من این بود که شعر را به زبان سینمایی توسعه دهم.» در این سفر ناخدا در پس زمینه تصویری از شاعران معروف چین، از کتاب مخفی اش اشعاری می خواند. با دنبال کردن سفر این ناخدای جوان، فیلم عناصر سورئال و واقعی را ترکیب می کند. او در جستجوی زنی زیبا است که گاه و بیگاه در مسیر رودخانه ظاهر می شود. فیلم «جریان متقاطع» (با نام اصلی Chang Jiang Tu) در بخش اصلی مسابقه برلیناله شرکت دارد.

فیلم «نقشه مگی»
روز دوشنبه ۱۵ فوریه روز زنان در برلیناله بود. نمایش فیلم کمدی رومانتیک «نقشه مگی» (Maggie’s Plan ) با شرکت جولیان مور و گرتا جرویگ برگزار شد. کارگردان و نویسنده فیلم ربکا میلر، دختر آرتور میلر نمایشنامه نویس معروف آمریکایی است. «نقشه مگی» در بخش خارج از مسابقه و در بخش ویژه پانوراما جشنواره شرکت کرده است.
شصت و ششمین دوره جشنواره برلیناله تا ۲۱ فوریه ادامه دارد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

فیلم چی ببینیم؟ با آثار محبوب کارگردان‌های سرشناس آشنا شوید

جوایز فیلم اروپا؛ با ۵ فیلم برتر اروپایی سال ۲۰۲۳ آشنا شوید

شمارش معکوس برای اعلام برنده جایزه «لوکس» پارلمان اروپا به فیلم برتر ۲۰۲۳ آغاز شد