برگزاری هفته مد در پرتغال و برزیل

برگزاری هفته مد در پرتغال و برزیل
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

بیستمین هفته مد پرتغال روز چهارشنبه در لیسبون افتتاح شد. در کنار نام های موفق و مهم، در این رویداد بنا به سنت همیشگی بخش ویژه ی را به طراحان تازه

آگهی

بیستمین هفته مد پرتغال روز چهارشنبه در لیسبون افتتاح شد. در کنار نام های موفق و مهم، در این رویداد بنا به سنت همیشگی بخش ویژه ی را به طراحان تازه کار و استقبال از آنها در خانواده مد اختصاص می یابد.

نمایش کلکسیون مانویل آلوش و مارتا گونسالوش در اولین شب برگزار شد. مانویل آلوش یکی از طراحان کلکسیون می گوید: « پولکهای لوکس روی پارچه طرحدار و ارگانزا مجموعه را پرشور و براق کرده است. گره های زیاد، به لباس ها تصویری متحرک داده است. لباسها لخت و مواج هستند زیرا با ابریشم طبیعی تهیه شده اند.»

استودیوی طراحی «ایبو» متعلق به مارتا گونسالوش و گونسالو پاشکوا با نادیده گرفتن نقش جنسیت در لباس و همچنین زیبایی شناسی حداقل گرا و ضد ساختار یک مفهوم ابتکاری را در مجموعه شان به نمایش گذاشتند. گونسالو پاشکوا طرح می گوید: «از تابستان شرق دور الهام گرفته است. اصول آن مینیمالیستی و ضد ساختار است. با افزودن جزییات مانند کمربند و گره به آنها ساختاری متفاوت دادیم. پوشاک ما همیشه برای مرد و زن و با اندازه بزرگ ارائه می شوند.»

کارلا پونتش، طراح دیگر پرتغالی مجموعه خود را با الهام از آب و جلبک عرضه کرد. مصالح مورد استفاده او مخمل، تور و پارچه های دو رویه است.

در رویداد دیگری در جهان مد، چهلمین هفته مد سائوپولو در جریان است. هفته مد سائوپولو که مهمترین رویداد مد آمریکای لاتین است، امسال در اوج بحران اقتصادی برزیل برگزاری می شود. آنا فریچ، کارشناس برزیلی مد می گوید: «بازتاب بحران اقتصادی که امسال شاهد آن بودیم منشا خلاقیت است. در مد باید خلاق باشیم. با استفاده از چیزهایی که در خانه داریم مصرف کمتر می شود. با افزودن رنگ تجربه تازه ای ایجاد می کنیم. فکر می کنم شاهد روال مشابه ای در نمایش ها باشیم. بسیاری از طراحان سعی کردند از رنگ برای شاد کردن مجموعه ها بهره ببرند.»

مجموعه پاییز زمستان ۲۰۱۶ «انیمال» یکی از مارکهای تجاری سطح بالای ریو دوژانیرو با نمایشی خیره کننده از لباسهای زیبا که با اورکت و کیف های دستی بزرگ همراه شده بودند، به صحنه آمد.

هفته مد سائوپولو که از ۲۰ سال پیش سالانه دوبار برگزار می شود یکی از رویدادهای مهم دنیای مد است. با مجموعه هایی از ۳۰ طراح از جمله طراحان موفق داخلی هفته مد سائوپولو از ۲۳ اکتبر در برزیل برگزار می شود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

«تجربه مُد ووگ» در دوبی؛ معرفی طراحان نوظهور

هجوم هواداران به بریتنی اسپیرز در جریان سفر او به اسرائیل

آیا ارزش زنان در هند از گاو کمتر است؟