فیلم مستند «شهروند شماره چهار» با موضوع افشاگری های ادوارد اسنودن

فیلم مستند «شهروند شماره چهار» با موضوع افشاگری های ادوارد اسنودن
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

این هفته فیلم «شهروند شماره چهار» به کارگردانی لورا پویترس، فیلم پیشنهادی ما در برنامه «سینمایی دیگر» است. این فیلم نقطه اوج سه گانه او درباره جهان

آگهی

این هفته فیلم «شهروند شماره چهار» به کارگردانی لورا پویترس، فیلم پیشنهادی ما در برنامه «سینمایی دیگر» است. این فیلم نقطه اوج سه گانه او درباره جهان پس از ۱۱ سپتامبر است. «شهروند شماره چهار» امسال جایزه اسکار بهترین فیلم مستند را دریافت کرد.

این فیلم شرح وقایع جلسات لورا پویترس و همکارانش با ادوارد اسنودن، پیمانکار سابق آژانس امنیت ملی ایالات متحده در هتلی در هونگ کونگ است در حالی که اسنودن خود را برای افشای برنامه گسترده جاسوسی دولت ایالات متحده در داخل و خارج از کشور آماده می کند.

لورا پویترس، مستندساز که پیش از این به تنهایی و با پذیرش خطر مرگ فیلمی به نام «کشور من، کشور من» را در عراق ساخته بود اینک فیلمی درباره مردی ساخته است که آماده است همچون او خطر مرگ را برای عقایدش بپذیرد.

اسنودن در این فیلم درباره لزوم افشاگری و خطرات احتمالی آن سخن می گوید: «اینها مسائلی مربوط به همه هستند، مسائل شخصی من نیستند. من از آنها نمی ترسم، آنها نمی توانند من را همچون دیگران اذیت کنند و به سکوت وادار کنند. اگر کس دیگری این کار را انجام نمی دهد من انجام خواهم داد و امیدوارم که بعد از من هم کس دیگری این کار را ادامه دهد.»

پویترس همچون موضوع فیلمش کمتر دیده و شنیده شده است. او تصاویرش را همچون همیشه به سبکی متنوع ارائه می کند.

چه اسنودن را یک قهرمان بدانید و چه یک خائن، دیدن فیلم «شهروند شماره چهار» را به شما بعنوان شهروند این جهان که می خواهید تصمیمی آگاهانه بگیرید شدیدا توصیه می کنیم. از این فیلم مانند سایر فیلمهای جاسوسی مطمئنا لذت خواهید برد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

فیلم چی ببینیم؟ با آثار محبوب کارگردان‌های سرشناس آشنا شوید

جوایز فیلم اروپا؛ با ۵ فیلم برتر اروپایی سال ۲۰۲۳ آشنا شوید

شمارش معکوس برای اعلام برنده جایزه «لوکس» پارلمان اروپا به فیلم برتر ۲۰۲۳ آغاز شد