آینده مالی روشنتر برای تئاتر لیسئو بارسلون

آینده مالی روشنتر برای تئاتر لیسئو بارسلون
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

گران تئاترا دل لیسئو، تئاتری که در قلب خیابان معروف رامبلا در بارسلون قرار گرفته با مشکلات بیگانه نیست. از زمانی که در قرن نوزدهم میلادی افتتاح شد تا

آگهی

گران تئاترا دل لیسئو، تئاتری که در قلب خیابان معروف رامبلا در بارسلون قرار گرفته با مشکلات بیگانه نیست.

از زمانی که در قرن نوزدهم میلادی افتتاح شد تا امروز این سالن تجربه از سرگذراندن بمب گذاری های آنارشیستها، دو آتش سوزی در سالهای۱۸۶۱ و ۱۹۹۴، جنگ داخلی و بحران مالی سالهای ۱۹۷۰ و ۲۰۰۸ را داشته است. آخرین بحران مالی بودجه این تئاتر را در همه سطوح کاهش داد. در سال ۲۰۰۷ بودجه آن ۵۷ میلیون یورو بود و در سال ۲۰۱۳ این بودجه به ۳۹ میلیون یورو کاهش پیدا کرد.

امسال این سالن تئاتر به روزهای خوبش با مدیر هنری جدید و افزایش بودجه برای فصل آینده نزدیک می شود.

از آنجا که اقتصاد اسپانیا در حال بهبود یافتن است، تئاتر لیسئو می تواند به بازیافتن درخشش سابقش امیدوار باشد.

مدیر هنری تئاتر می گوید: «فکر می کنم که لیسئو در میان سالنهای مهم اپرای اروپا هست و خواهد بود. البته ما سالنهای غول پیکری مثل کوونت گاردن، اشتاتس اپر برلین، باستیل پاریس و لا اسکالا میلان را داریم اما تا وقتی که شما خوانندگانی دارید که به اجرا علاقمند هستند معنی اش این است که همه چیز خوب پیش می رود.»

در قرن گذشته بعضی از بزرگترین خوانندگان جهان در لیسئو به اجرا پرداختند از جمله ماریا کالاس، لوچیانو پاواروتی، پلاسیدو دومینگو و جوزپه کاراراس.

اینک پیتر بروندر و کریستینا تولدو در لیسئو به اجرای اپرای زیگفرید از واگنر مشغول هستند.

پیتر بروندر می گوید: «به عنوان یک بازیگر همانطور که گفته ام به نظرم استانداردها در اینجا خیلی خوب هستند. در سطح هر اپرای بین المللی دیگری است که من با آن کار کرده ام. فکر می کنم که به سطوح بالا تعلق دارد. ارکستر هم بسیار خوب است. صدای زهی به طور خاص خیلی خوب است و هر چه که من تا الان در اینجا تجربه کرده ام بسیار مثبت بوده است.»

کریستینا تولدو نیز می گوید: «فکر کنم اینجا حس هیجان را منتقل می کند. یک فضای نوسازی شده اینجا وجود دارد که باعث خواهد شد اپراهای بیشتری در اینجا با همان کیفیت خوب اجرا شوند. آنها به جستجو برای هنرمندان جوانتر و همینطور بازیگران اسپانیایی ادامه خواهند داد.»

برای فصل آینده بودجه لیسئو به ۴۱,۵ میلیون یورو افزایش خواهد یافت و دوازده اپرا هم در برنامه اجرا قرار دارند. تعداد بازیگران نیز از ۱۰۸ به ۱۱۴ خواهد رسید.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

«تجربه مُد ووگ» در دوبی؛ معرفی طراحان نوظهور

هجوم هواداران به بریتنی اسپیرز در جریان سفر او به اسرائیل

آیا ارزش زنان در هند از گاو کمتر است؟