فیلم «ققنوس»؛ یک درام پسا هالوکاست

فیلم «ققنوس»؛ یک درام پسا هالوکاست
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

فیلم «ققنوس» ساخته کریستیان پتزولد، کارگردان آلمانی انتخاب این هفته ما در برنامه «سینمایی دیگر» است. پتزولد در این فیلم تلخ و خوش ساخت در ژانر سیاه،

آگهی

فیلم «ققنوس» ساخته کریستیان پتزولد، کارگردان آلمانی انتخاب این هفته ما در برنامه «سینمایی دیگر» است. پتزولد در این فیلم تلخ و خوش ساخت در ژانر سیاه، نینا هاس هنرپیشه الهام بخش خود را باز یافته است.

شخصیت اصلی فیلم نلی نام دارد که از اردوگاه کار اجباری با زخمهایی وحشتناک بر روی صورتش جان به در برده است و سپس عمل جراحی پلاستیک انجام می دهد. او شوهرش را در برلین می یابد اما وی او را بازنمی شناسد.

نلی هویتش را برای شوهرش فاش نمی کند و اجازه می دهد که شوهرش تصور کند که او در جنگ کشته شده است. او حتی با طرح خوفناک شوهرش همراهی می کند ومی یپذیرد که نقش خودش را بازی کند تا شوهرش بتواند ارث او را تصاحب کند.

نینا هاس، در نقش نلی مجروح فوق العاده ظاهر می شود. با وجود تمام شواهدی که نشان می دهد شوهرش جانی، به او در برابر نازی ها خیانت کرده است اما او همچنان برای بازیافتن گذشته از دست رفته خود رفتار او را توجیه می کند.

با اینکه داستان فیلم بسیار غیر قابل باور به نظر می رسد اما صحنه های سورئال بین زن و شوهر در آن نشان می دهد که چگونه مردم به شیوه های متفاوت با پوچی جنگ رو به رو می شوند.

فیلم «ققنوس» یک درام پسا هالوکاست قوی و فراموش نشدنی است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

فیلم چی ببینیم؟ با آثار محبوب کارگردان‌های سرشناس آشنا شوید

جوایز فیلم اروپا؛ با ۵ فیلم برتر اروپایی سال ۲۰۲۳ آشنا شوید

شمارش معکوس برای اعلام برنده جایزه «لوکس» پارلمان اروپا به فیلم برتر ۲۰۲۳ آغاز شد