جشن تولد کریتو کاناوا، ستاره اپرا، در سالن کاونت گاردن

با همکاری
جشن تولد کریتو کاناوا، ستاره اپرا، در سالن کاونت گاردن
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

تمام سالن کاونت گاردن برای یکی از بزرگترین ستاره های خود خواند. یعنی در جشن هفتاد سالگی کریتو کاناوا، که پس از ۱۷ سال برای اولین بار در کاونت گاردن روی صحنه رفت.

او می گوید: “همیشه آرزو داشتم که این اپرا را در اینجا اجراکنم و بسیار خوشبختم که کاونت گاردن چنین فرصتی را به من داد. واقعا هیجان زده ام.”

این خواننده سوپرانوی زاده نیوزیلند، موفقیت بین المللی خود را در سال ۱۹۷۱ و با اجرای نقش “کونتس رزینا آلماویوا“، در اپرای “ازدواج فیگارو” ساخته موزارت آغاز کرد.

برنامه جشن تولد او، اجرای اپرای کمیک دختر هنگ از گائتانو دونیستی آهنگساز ایتالیایی بود. کریتو کاناوا چهل سال پیش، زمانی که در مرکز اپرای لندن سرگرم تحصیل بود، در یک اتفاق غیر منتظره، اجرای این اپرا را در کاونت گاردن تماشا کرده بود.

کریتو کاناوا می گوید: “کاونت گاردن در آن زمان برای من بسیار ویژه بود. و من آن را در ابرها تصور می کردم. برایم یک لحظه منحصر به فرد بود که پس از انتظار و کار مداوم بتوانم روی صحنه ظاهر شوم. برای من سال ۱۹۶۷ زمان ویژه ای بود. در آن زمان لوچیانو پاواروتی و جوان ساترلند، مطرح بودند. ساترلند الگوی من بود. او را می پرستیدم. اما درباره اپرای دختر هنگ هیچ نمی دانستم و وقتی دیدم با خود گفتم: آه، خواننده تنور چه نت های بالایی را می خواند. بسیار گیرا بود.”

خوان دیه گو فلورز، خواننده تنور از کشور پرو، که نقش تونیو در اپرای دختر هنگ را برعهده داشت، در حقیقت امروز راه پاواروتی را دنبال می کند. او قبل از اولین حضور خود در نقش تونیو، در کاونت گاردن، با پیشکسوت خود پاواروتی صحبت کرده بود.

دیه گو فلورز خاطره خود از این گفتگو را چنین تعریف می کند: “من در گوشه صحنه ایستاده بودم و قبل از اجرا به پاواروتی گفتم: استاد! شما قبلا این نقش را اجرا کرده اید، آیا توصیه ای برای من دارید؟ و او که همیشه من را قهرمان می نامید گفت: قهرمان! همه چیز خوب خواهد بود، نگران نباش!”

کریتو کاناوا، در یکی از اپراهای لوران پلی، نقش دشوار دوشس کراکن تورپ را برعهده داشت و قطعه کوچکی از پوچینی را اجرا می کرد. او درباره این نقش می گوید: “دوشس زنی همیشه خشمگین است چون همه چیز باب میل او نیست. او خود را بالاتر از همه می پندارد و دیگران در زیر پای او قرار دارند. این نقش، مظهر یکی از آدم های وحشتناکی است که هرگز مایل به دیدار او نیستید!” کریتو کاناوا، علاوه بر اجرا روی صحنه، قلب و روحش را صرف حمایت از استعدادهای جوان کرده است: “من زندگی حرفه ای شگفتی داشته ام و مایلم که جوانان نیز آنرا تجربه کنند. امروزه جهان اپرا تغییر کرده و تحصیل دشوارتر شده است. وقتی به آنها می آموزیم و آنها را تامین مالی می کنیم، موفقیت آنها در حقیقت پاداش ماست. موفقیت جوانان آرزوی من است.” Bonus interview: Kiri Te Kanawa & Juan Diego Flórez

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

رقابت فینالیست‌های جایزهٔ هربرت فون‌کارایان برای رهبر ارکستر جوان

جایزهٔ هربرت فون‌کارایان برای رهبر ارکسترجوان؛ مرحلهٔ نیمه‌نهایی

قهرمان؛ اثری پیشگامانه با هدف شکستن پیش‌فرض‌ها دربارهٔ اُپرا