استعدادهای جوان در جشنواره بین المللی فیلم برلین

استعدادهای جوان در جشنواره بین المللی فیلم برلین
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

برلین فقط محل برگزاری یکی از مهمترین رویدادهای سینمایی جهان نیست. پشت پرده این جشنواره، دنیایی از استعدادهای تازه و ستاره های جدید وجود دارد.

در حاشیه این جشنواره، سیصد دست اندرکار جوان و بااستعداد دنیای سینما از میان چهارهزار نامزد انتخاب شده اند. از این جوانان دعوت شد تا در کارگاه های مختلف، میزگردها و طرح های متنوع شرکت کنند تا بتوانند شبکه حرفه ای خود را تقویت کنند.

اوا وایلدنر می گوید: «ما باید فیلم ها را نگاه کنیم و آنها را مورد نقد قرار دهیم. همچنین در رویدادهایی چون بحثهای «استعدادهای برلیناله» حضور پیدا کنیم و با کارگردان ها گفتگو کنیم. اساسا، کار بسیاری چون نوشتن و دیدن فیلم داریم.»

چگونه یک فرد، منتقد فیلم می شود؟

اوا ویلدنر توضیح می دهد: «در واقع تحصیلات من در زمینه سینما نیست. من خودساخته ام و پس زمینه دانشگاهی ندارم. من به اکران های ویژه خبرنگاران می روم و قبل از همه فیلم ها را می بینم. درباره آنها مقاله می نویسم و همراه رزومه ام آنها را می فرستم.»

مریم زارع برای اولین بار در سال ۲۰۱۰ میلادی در جشنواره برلیناله حضور یافت. او امسال برای شرکت در کارگاه هنرپیشگی برگشته است. او می گوید: «بهترین ویژگی «استعدادهای برلیناله» این است که مانند مدرسه است. صبح که بیدار می شویم کیفمان را برمی داریم و برای آموختن می رویم. ما با ژان لویی رودریگه و کریستوفر کونراد که مربیان آمریکایی بسیار مشهور هستند کار کردیم. ما آموختیم که چگونه به شخصیت هایمان تنوع دهیم و در درون یک مدل که قبلا کار کرده ایم گیر نیفتیم.»

سرگی پورتابلا چند جایزه برای فیلم های کوتاهش دریافت کرده است. او در برنامه «ایستگاه فیلمنامه» شرکت کرد. او می گوید: «نام فیلم من «ژان فرانسوا و معنی زندگی» است. فیلم داستان یک پسر دوازده ساله، اهل بارسلون است که کتاب آلبر کامو را پیدا می کند و تصمیم می گیرد به اگزیستانسیالیزم رو بیاورد. او سپس از خانه فرار می کند تا با آلبر کامو در پاریس ملاقات کند، بدون اینکه خبر داشته باشد کامو پنجاه سال پیش فوت کرده است.»

شعار امسال «استعدادهای برلیناله»، «شکستن قوانین» است.

ماتیس ووتر کنول، مدیر برنامه استعدادهای برلیناله می گوید: «هر سال میزبان نسل نوی صنعت فیلمسازی هستیم. ما از میان آنها سیصد بهترین را انتخاب می کنیم. اینجا آزمایشگاه برلیناله است و می توان آزمایش های متعددی انجام داد. حتی اشتباه نیز جایز است زیرا محل امتحان کردن چیزهای جدید است.»

سرگی پورتابلا می گوید: «با افراد از نقاط مختلف جهان آشنا می شویم که کار مشابه انجام می دهند. اگر هم امکان همکاری در آینده پیش نیاید، یک تجربه غنی در سطح شخصی است.»

ماتیس ووتر کنول، مدیرعامل استعدادهای برلیناله می گوید: «اگر می خواهید طرح خود را به اجرا بگذارید و به دنبال تهیه کننده، متخصص صدا یا هنرپیشه می گردید، با این افراد اینجا ملاقات خواهید کرد.»

Facebook
Twitter
Google+

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

سفر به دنیای ترجمه و طراحی جلد کتاب در جمهوری چک

برنامه های اروپا برای نسل اراسموس

طرح «هفت گام»، مجالی برای ملاقات رقصنده های جوان اروپایی با طراحان رقص