لا اسکالای میلان، میزبان غمناکترین اثر واگنر

با همکاری
لا اسکالای میلان، میزبان غمناکترین اثر واگنر
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

جهان موسیقی در سال ۲۰۱۳ میلادی، دویستمین زادروز ریچارد واگنر، موسیقیدان مشهور آلمانی را جشن خواهد گرفت. یوناس کافمن، تنور نامدار آلمانی نقش لوهنگرین، شوالیه قو و نگهبان جام مقدس را در این غمناک ترین اثر واگنر ایفا می‌کند.

یوناس کافمن، تنور آلمانی می‌گوید: «من موسیقی واگنر را تقریبا همراه شیر مادرم جذب کردم. وقتی کودک بودم، موسیقی او همواره حضور داشت. وقتی این موسیقی را قطره قطره دریافت می‌کنید، عمیقا در شما ریشه می‌کند. بعدا وقتی بیشتر در موسیقی عمیق شدم، بسیاری از چیزهایی که فکر می‌کردم فراموش کرده‌ام، دوباره برگشت.»

«لا اسکالا»ی میلان مشهور‌ترین مکان موسیقی در جهان، فصل جدید خود را با این شاهکار واگنر شروع کرد. دانیل بارنبویم، ارکستر را هدایت می‌کند.

آرزوی هر هنرمند رفتن بر روی صحنه لا اسکالا است. یوناس کافمن هنوز اولین باری را که بر روی این صحنه ظاهر شد، دقیقا به یاد می‌آورد.

او می‌گوید: «البته برایم بسیار هیجان انگیز بود. لحظه قبل از بالا رفتن پرده و زمانیکه پیش درآمد را می‌شنوید، ناگهان این تاثیر را بر من گذاشت: خدای من، روی صحنه لا اسکالا هستم.»

امروز او را به عنوان بهترین لوهنگرین می‌شناسند.

الزا، دختر دوک برابانت، به اشتباه، متهم به برادرکشی شده است. یک شوالیه نا‌شناس برای نجات او ظاهر می‌شود ولی به الزا گوشزد می‌کند که هرگز نباید نامش را بپرسد. ولی الزا پرسش ممنوعه را مطرح می‌کند و باعث می‌شود که شوالیه برای همیشه او را ترک کند.

یوناس کافمن می‌گوید: «اغلب لحظه هایی پیش می‌آید که قهرمان مانند برق، ناگهان ظاهر می‌شود، دو یا سه جمله هست که بسیار دشوار است. سپس ناپدید می‌شود و دوباره او فرد عاشق است، کسی که به وضوح عاشق الزا شده و می‌خواهد از او حمایت کند. ماموریت بیش از پیش به پس زمینه رانده و احساسات او به روی صحنه آورده می‌شود.»

غم انگیز‌ترین اپرای واگنر درباره اعتماد و جستجوی حقیقت است.

کافمن ادامه می‌دهد: «شکست این شخصیت و پیچیدگی او را دوست دارم. به نظر من ایفای نقش ابرقهرمانی که هیچ نقطه ضعفی ندارد بسیار خسته کننده است. بازی کردن نقش کسی که جنبه‌های مختلف دارد و با احساساتش هدایت می‌شود، بسیار جالب‌تر است. شخصا برای من یکی از زیبا‌ترین لحظه‌ها، آخرین لحظه‌های اپراست، وقتی قو برمی گردد. این قسمت بسیار شکننده، لطیف و حساس است. دیگر هیچ زرق و برق و شکوهی نمانده است، هیچ چیز، به جز یک موجود انسانی که می‌داند شکست خورده است.»

Bonus interview: Jonas Kaufmann

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

رقابت فینالیست‌های جایزهٔ هربرت فون‌کارایان برای رهبر ارکستر جوان

جایزهٔ هربرت فون‌کارایان برای رهبر ارکسترجوان؛ مرحلهٔ نیمه‌نهایی

قهرمان؛ اثری پیشگامانه با هدف شکستن پیش‌فرض‌ها دربارهٔ اُپرا