Eventsمناسبت هاپادکست ها
Loader
Find Us
آگهی

بوکسور سنگین‌وزن اوکراینی با شکست حریف خود قهرمان بلامنازع دنیا شد؛ زلنسکی واکنش نشان داد

مسابقه بوکس سنگین وزن جهان
مسابقه بوکس سنگین وزن جهان Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
تاریخ انتشار
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

الکساندر اوسیک، بوکسور اوکراینی موفق شد در یک مبارزه تاریخی تایسون فیوری، رقیب بریتانیایی خود را پس از ۱۲ راند مبارزه شکست دهد.

آگهی

در این مسابقه که در عربستان سعودی برگزار شد هیچ یک از دو مشت‌زن نتوانستند رقیب خود را ناک اوت کنند و در نهایت مسابقه با رای داوران و با نتیجه ۲-۱ به سود فیوری به پایان رسید. به این ترتیب بوکسور اوکراینی موفق شد قهرمان مسابقات سنگین وزن بوکس جهان شود و نخستین شکست دوران حرفه‌ای فیوری را رقم بزند. 

اوسیک حالا سومین بوکسور تاریخ است که موفق شده در دو وزن مختلف هر چهار کمربند را تصاحب کند و با شکست رقبایش به قهرمان بلامنازع جهان تبدیل شود. پیش از او تنها محمد علی کلی، جو لوئیس و مایک تایسون توانسته بودند به چنین افتخاری دست یابند. اوسیک پس از پایان این مسابقه در صحبت‌های کوتاهی ضمن تشکر از کسانی که در کنار او بودند، از مربیان خود تقدیر کرد. 

فیوری هم پس از پایان مبارزه سر رقیب خود را بوسید و تاکید کرد آماده مبارزه مجدد با این بوکسور است. او همچنین در صحبت‌هایی با اشاره به عملکردی که در طول مبارزه داشته تاکید کرد که به نظرش او باید پیروز مسابقه می‌شده است. 

مبارزه دو بوکسور نامدار جهان در نهایت با رای داوران به سود مشت‌زن اوکراینی به پایان رسید
مبارزه دو بوکسور نامدار جهان در نهایت با رای داوران به سود مشت‌زن اوکراینی به پایان رسیدFrancisco Seco/Copyright 2024 The AP. All rights reserved

البته مسابقه برگشتی برای این دیدار پیش‌بینی شده که در ماه اکتبر برگزار خواهد شد و نتیجه آن مسابقه می‌تواند بار دیگر ورق را به سود فیوری افسانه‌ای برگرداند. این مسابقه هیجان انگیز تماشاگران بسیاری داشت و حتی ستارگان دنیای فوتبال از جمله کریستیانو رونالدو هم با حضور در سالن این مبارزه را از نزدیک تماشا کرد. 

ویودیمر زلنسکی، رئيس جمهوری اوکراین هم این فرصت را مغتنم شمرد ضمن تبریک این پیروزی، مبارزه میان اوسیک و فیوری را با جنگ اوکراین و روسیه مقایسه کرد.

مشت‌های اوسیک بارها روی صورت و تن فیوری نشست
مشت‌های اوسیک بارها روی صورت و تن فیوری نشستFrancisco Seco/Copyright 2024 The AP. All rights reserved

 او در کانال تلگرام خود در این خصوص نوشت: «اوکراینی‌ها ضربه سختی می‌زنند و در نهایت همه حریفان خود را شکست می‌دهند. اوسیک قهرمان مطلق جهان است. استقامت و قدرت اوکراینی باعث پیروزی ما می‌شود. تبریک قهرمان؛ تو افتخار اوکراین هستی.» 

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

در این مبارزه اوسیک توانست ۴۰۷ مشت به فیوری بزند که ۱۷۰ مورد از آنها به بدن و صورت بوکسور انگلیسی اصابت کرد. در مقابل فیوری ۴۹۶ ضربه به رقیب خود زد که از این تعداد تنها ۱۵۷ مورد از آنها به بدن و صورت مشت‌زن اوکراینی نشست.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

غول‌های بریتانیایی سه ماه دیگر در رینگ بوکس؛ جاشوا پیشنهاد تایسون فیوری را پذیرفت

تایسون فیوری، قهرمان شکست‌ناپذیر بوکس جهان: هیچ مبلغی وسوسه‌ام نمی‌کند که به رینگ برگردم

بوکس سنگین‌وزن جهان؛ تایسون فیوری با شکست دیلیان وایت از کمربند قهرمانی خود دفاع کرد