سهم تجدیدپذیرها در انرژی مصرفی اتحادیه اروپا به ۲۳ درصد رسید؛ سوئد با سهم ۶۶ درصدی پیشتاز است

بهره‌برداری از انرژی خورشیدی در آلمان
بهره‌برداری از انرژی خورشیدی در آلمان Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

سهم منابع تجدیدپذیر در مصرف ناخالص انرژی نهایی در سطح اتحادیه اروپا در سال ۲۰۲۲ به ۲۳ درصد رسید که در مقایسه با سال ۲۰۲۱ نشان از رشد ۱.۱ واحد درصدی دارد.

آگهی

اتحادیه اروپا اخیرا با بازبینی هدف‌گذاری خود برای سال ۲۰۳۰، مقرر کرده تا سهم انرژی‌های تجدیدپذیر در مصرف کشورهای عضو طی ۶ سال آینده ۴۲.۵ درصد برسد، هدفی که پیشتر ۳۲ درصد تعیین شده بود. 

بنابراین، کشورهای عضو اتحادیه اروپا تا سال ۲۰۳۰ باید سهم منابع انرژی تجدیدپذیر در مصرف ناخالص انرژی نهایی را به میزان تقریبی ۲۰ واحد درصد دفزایش دهند.

در حال حاضر، سوئد از این نظر در میان ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا پیشتاز است. نزدیک به دو سوم انرژی مصرفی در سوئد از محل منابع تجدیدپذیر تامین می‌شود. سوئد عمدتا به سوخت‌های زیستی مایع و جامد، آبی، بادی و همچنین پمپ‌های حرارتی متکی است.

پس از سوئد، فنلاند (۴۷.۹ درصد) و لتونی (۴۳.۳ درصد) در جایگاه دوم و سوم از نظر توسعه تولید و مصرف انرژی‌های تجدیدپذیر قرار دارند. 

در میان کشورهای عضو اتحادیه اروپا ایرلند با ۱۳.۱۱ درصد، پایین‌ترین سهم را از انرژی‌های تجدیدپذیر به خود اختصاص داده است. 

به تردز یورونیوز فارسی بپیوندید 

بررسی‌ها نشان می‌دهد که اروپا تا سال ۲۰۴۰ با سرمایه‌گذاری ۲ تریلیون یورویی در بخش انرژی خورشیدی، بادی و سایر منابع تجدیدپذیر، می‌تواند نیاز خود را به سوخت‌های فسیلی به صفر برساند و در زمینه تامین برق پاک مستقل شود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ورشکستگی‌ها در سوئد به بالاترین سطح از دهه ۱۹۹۰ رسید

نرخ تورم در حوزه پولی یورو «به‌طور غیرمنتظره» کاهش یافت

چرا شمار زنان شاغل و جویای کار در اروپا بیش از آمریکای شمالی است؟