NewsletterخبرنامهEventsمناسبت هاپادکست ها
Loader
ما را پیدا کنید
آگهی

پخش مستقیم. تحولات جنگ اسرائیل و حزب‌الله لبنان؛ چین:در کنار برادران عرب می‌ایستیم؛ایران: لبنان غزه‌ای دیگر نشود

بمباران روستاهای واقع در منطقه نبتیه در جنوب لبنان
بمباران روستاهای واقع در منطقه نبتیه در جنوب لبنان Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
تاریخ انتشار به روز شده در
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

ارتش اسرائیل روز سه‌شنبه اعلام کرد که ده‌ها موضع حزب‌الله را طی شبانه‌روز گذشته هدف حمله قرار داده و با آتش توپخانه و تانک‌ها نیز به اهداف دیگری در مناطق نزدیک مرز حمله کرده است.

آگهی

وزارت بهداشت لبنان شمار کشته شدگان حملات دو روز اخیر اسرائيل به این کشور را دست کم ۴۹۲ نفر و شمار زخمی‌ها را بیش از ۱۶۴۵ نفر اعلام کرده است.

پزشکیان: جهان نباید اجازه دهد لبنان به غزه دیگری تبدیل شود

مسعود پزشکیان، رئیس جمهوری ایران می‌گوید که جهان نباید اجازه دهد لبنان به غزه دیگری تبدیل شود.

آقای پزشکیان این سخنان را در نیویورک و در حاشیه برپایی نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد پس از مرگبارترین حملات اسرائیل به خاک لبنان ایراد کرد.

رئیس جمهوری ایران در مصاحبه با سی‌ان‌ان تاکید کرد که حزب‌الله پس از حملات اخیر که نزدیک به ۵۰۰ کشته به جا گذاشت نمی‌تواند به تنهای در برابر اسرائیل بایستد.

وی در همین راستا تاکید کرد که حزب‌الله به تنهایی قادر به دفاع از خود در برابر کشوری که اروپا و آمریکا از آن حمایت نظامی می‌کنند، نیست.

نتانیاهو در پیامی برای جامعه بین‌المللی باز هم به حزب‌الله هشدار داد

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل روز دوشنبه در پیامی ویدئویی خطاب به غیرنظامیان در لبنان گفت: اسرائیل با شما کاری ندارد بلکه با حزب الله می‌جنگد.

این در حالیست که به گفته وزارت بهداشت لبنان، حملات هوایی دوشنبه شب و بامداد سه‌شنبه اسرائیل بیش از ۴۹۰ نفر کشته به جا گذاشته که دست کم ۳۵ تن از آنها را کودکان تشکیل می‌دهند.

پیام ویدیویی بنیامین نتانیاهو که به زبان انگلیسی ضبط شده ظاهرا برای اعضای جامعه بین‌المللی که در مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک گرد هم آمده‌اند نیز در نظر گرفته شده است.

بیش از ۵۰ پرتابه به سمت شمال اسرائیل شلیک شد

مقامات ارتش اسرائیل همچنین اعلام کردند که پس از حملات تازه صورت گرفته علیه مواضع حزب‌الله، بیش از ۵۰ پرتابه صبح روز سه شنبه از لبنان به سوی شمال این کشور شلیک شده است.

بنا به این گزارش، در پی این حملات که بین ساعت ۹.۳۶ تا ۹.۴۴ صبح صورت گرفت، بیش از ۵۰ پرتابه از لبنان وارد خاک اسرائیل شد که «اکثر آنها رهگیری شدند.»

این در حالیست که حزب الله لبنان روز سه‌شنبه اعلام کرد که چند هدف نظامی از جمله یک کارخانه مواد منفجره را در ۶۰ کیلومتری عمق خاک اسرائیل با شلیک راکت‌های «فادی» مورد حمله قرار داده است.

مسئولان حزب‌الله مدعی شدند که در طول شب سه بار به کارخانه تولید مواد منفجره و باند فرودگاهی مگیدو در داخل خاک اسرائيل حمله کرده‌‌اند.

چین: در کنار برادران عرب خود خواهیم ایستاد

چین ضمن محکوم کردن «حملات بی‌رویه علیه غیرنظامیان» در لبنان، تاکید کرد که «در کنار برادران عرب خود خواهیم ایستاد.»

وانگ یی، وزیر امور خارجه چین در همین راستا ضمن حمایت از لبنان آنچه را که «حملات بی‌رویه علیه غیرنظامیان» خوانده شده، محکوم کرد.

وزیر امور خارجه چین در جریان دیدار با همتای لبنانی خود در نیویورک تصریح کرد: ما تحولات منطقه به ویژه انفجار‌های اخیر دستگاه‌های ارتباطی در لبنان را به دقت زیر نظر داریم و حملات بی رویه علیه غیرنظامیان را قاطعانه محکوم می‌کنیم.

آگهی

وانگ یی با اشاره به حملات کم‌سابقه روز دوشنبه اسرائیل به لبنان تاکید کرد که کشورش «هر گونه نقض هنجارهای اساسی حاکم بر روابط بین الملل را به شدت محکوم می کند.»

حمله اسرائیل به ساختمانی در بیروت
حمله اسرائیل به ساختمانی در بیروتAP Photo

فرانسه خواستار برگزاری نشست اضطراری شورای امنیت سازمان ملل متحد شد

در پی حملات فرامرزی گسترده اسرائیل علیه لبنان که تاکنون صدها کشته به جا گذاشته، فرانسه روز دوشنبه خواستار تشکیل جلسه اضطراری شورای امنیت سازمان ملل برای بحث در خصوص این بحران شد.

ژان نوئل بارو، وزیر امور خارجه فرانسه روز دوشنبه طی سخنانی در مجمع عمومی سازمان ملل متحد گفت که کشورش درخواست نشست اضطراری شورای امنیت در مورد لبنان را برای این هفته ارائه کرده است.

وی همچنین از طرف‌های درگیر خواست جلوی شدت گرفتن تنش و گسترش آن به منطقه را که برای همه بویژه برای غیرنظامیان ویرانگر خواهد بود، بگیرند.

آگهی

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا: اسرائیلی‌ها در مورد عملیات نظامی خود صحبت کنند

ودانت پاتل، معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا ضمن تاکید بر حق اسرائیل برای دفاع از خود اعلام کرد که ایالات متحده همچنان بر تنش زدایی متمرکز است.

وی افزود: «ما در هر زمینه‌ای به وضوح تاکید کرده‌ایم که باید مراقب تأثیر (حملات) بر غیرنظامیان بود، اما فراموش نکنیم که درباره حزب‌الله صحبت می‌کنیم، یک گروه تروریستی که سال‌ها دست به ترور علیه مردم اسرائیل زده است؛ بنابراین آنها حق دارند از خود و امنیت کشورشان دفاع کنند.»

شرکت هواپیمایی قطر پروازهای خود به بیروت را به مدت یک روز تعلیق کرد

قطر ایرویز روز سه‌شنبه اعلام کرد که به دلیل تشدید تنش‌ها بین اسرائیل و حزب‌الله پروازهای خود به بیروت را تا روز چهارشنبه به حال تعلیق درآورده است.

این اقدام در پی حملات گسترده و کم‌سابقه دوشنبه شب اسرائیل به مناطق مختلفی از خاک لبنان صورت گرفته که صدها کشته به جای گذاشته است.

آگهی

شرکت هواپیمایی قطری در بیانیه‌ای تصریح کرد: به دلیل وضعیت جاری در لبنان، به طور موقت پروازهای خود از فرودگاه بین المللی رفیق حریری بیروت را تا ۲۵ سپتامبر به حالت تعلیق درآورده‌ایم.

در این بیانیه آمده است که «ایمنی مسافران همچنان بالاترین اولویت برای ما است.»

یورونیوز فارسی را در ایکس دنبال کنید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

تصاویری از حملات گسترده و کم‌سابقه اسرائیل به جنوب لبنان؛ هزاران نفر گریختند

نابودی اسرائیل یا سرنگونی جمهوری اسلامی؛ جنگ تمام عیار دو کشور چه نتیجه‌ای در پی دارد؟

دولت آلمان گزارش رویترز مبنی بر توقف صادرات سلاح به اسرائیل را تکذیب کرد