NewsletterخبرنامهEventsمناسبت هاپادکست ها
Loader
ما را پیدا کنید
آگهی

تبادل سنگین آتش بین اسرائیل و حزب‌الله؛ نگرانی‌ها از جنگ تمام عیار به اوج رسید

تبادل سنگین آتش بین اسرائیل و حزب‌الله لبنان
تبادل سنگین آتش بین اسرائیل و حزب‌الله لبنان Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
تاریخ انتشار به روز شده در
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

تبادل سنگین آتش بین اسرائیل و گروه حزب‌الله لبنان روز دوشنبه در حالی ادامه پیدا کرد که مقام‌های اسرائیلی بر ادامه عملیات علیه این گروه تا زمان فراهم شدن زمینه بازگشت شهروندان‌شان به خانه‌های خود در نزدیکی مرز لبنان تاکید می‌کنند.

آگهی

حملات هوایی روزهای اخیر اسرائیل علیه مواضع حزب‌الله سنگین‌ترین حملات از این نوع طی یک سال اخیر بود. در مقابل گروه حزب‌الله نیز به پرتاب راکت به عمق خاک اسرائیل ادامه می‌دهد.

درگیری‌ها بین اسرائیل و گروه حزب‌الله که همزمان با آغاز جنگ غزه شروع شد هفته گذشته با انفجار پیجرها و دستگاه‌های بی‌سیم متعلق به اعضای این گروه در لبنان وارد مرحله جدیدی شد.

بنا به گزارش‌ها حملات هوایی اسرائیل به مواضع حزب‌الله لبنان روز دوشنبه به طور گسترده ادامه پیدا کرد. سخنگوی ارتش اسرائیل در پاسخ به پرسشی مورد احتمال ورود نیروی زمینی کشورش به خاک لبنان آن را رد نکرد. او تاکید کرد که اسرائیل هر آنچه را «لازم باشد» انجام خواهد داد.

سخنگوی ارتش اسرائیل همچنین از ساکنان جنوب لبنان خواست تا از مواضع حزب‌الله در منطقه دور شوند. با این حال ارتش اسرائیل هنوز از همه ساکنان جنوب لبنان نخواسته است که محل زندگی خود را ترک کنند.

حزب‌الله لبنان تاکید می‌کند که درگیری‌ها با اسرائیل تا زمانی که توافقی برای آتش‌بس در جنگ غزه به دست نیامده است ادامه خواهد داشت. در مقابل اسرائیل هدف از تشدید حملات به مواضع حزب‌الله را زمینه‌سازی برای بازگشت شهروندان خود به خانه‌هایشان در نزدیکی مرز شمالی با لبنان عنوان می‌کند.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

درگیری‌ها در مرز اسرائیل و لبنان
درگیری‌ها در مرز اسرائیل و لبنانAP Photo

رئیس ستاد مشترک ارتش اسرائیل گفته است که کشورش برای «مراحل بعدی» درگیری‌ها طی روزهای آینده آمادگی دارد.

او با این حال توضیح بیشتری در این مورد نداد.

اسرائیل تاکنون نقش‌آفرینی خود در انفجار همزمان پیجرها و دستگاه‌های بی‌سیم حزب الله در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه گذشته را رد یا تائید نکرده است.

حمله روز جمعه اسرائیل به ساختمانی مسکونی در بیروت، پایتخت لبنان ۴۵ کشته بر جای گذاشت. به گفته حزب‌الله لبنان ۱۶ تن از فرماندهان این گروه از جمله ابراهیم عقیل از فرماندهان ارشد آن در این حمله کشته شدند. اسرائیل یک روز بعد مدعی شد که هزاران پرتابگر راکت حزب‌الله را نیز مورد هدف قرار داده است.

ده‌ها هزار نفر از ساکنان مناطق نزدیک به مرز اسرائیل با لبنان در هر دو سوی مرز از زمان آغاز درگیری‌ها مجبور به ترک محل سکونت خود شده‌اند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

دست‌های پشت‌پرده انفجار پیجرها و بی‌سیم‌های حزب‌الله؛ «پای یک زن در میان است»

انفجار پیجرها و بی‌سیم‌های دستی؛ اسپانیا حملات لبنان را به عنوان نقض قوانین بین‌الملل محکوم کرد

آیا ایران بزرگ‌ترین بازنده انفجار دستگاه‌های ارتباطی حزب‌ الله لبنان است؟