NewsletterخبرنامهEventsمناسبت هاپادکست ها
Loader
ما را پیدا کنید
آگهی

همزمان با تشدید درگیری‌ها درمنطقه، آمریکا نیروهای نظامی بیشتری به خاورمیانه اعزام می‌کند

سربازان ارتش آمریکا
سربازان ارتش آمریکا Copyright Aaron Favila/Copyright 2024 The AP. All rights reserved
Copyright Aaron Favila/Copyright 2024 The AP. All rights reserved
نگارش از یورونیوز فارسی
تاریخ انتشار
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

وزارت دفاع آمریکا روز دوشنبه ۲۳ سپتامبر (دوم مهر ۱۴۰۳) اعلام کرد که به دلیل افزایش قابل توجه خشونت بین اسرائیل و نیروهای حزب‌الله لبنان که پتانسیل وقوع یک درگیری منطقه‌ای گسترده‌تر را افزایش داده است، نیروهای بیشتری را به خاورمیانه اعزام می‌کند.

آگهی

سرلشکر پت رایدر، دبیر مطبوعاتی پنتاگون، جزئیاتی درباره تعداد این نیروهای اضافی یا نقش خاصی که قرار است انجام دهند ارائه نکرد. در حال حاضر حدود ۴۰ هزار نیروی آمریکایی در منطقه مستقر هستند.

آقای رایدر در این رابطه توضیح داد که «با توجه به افزایش تنش در خاورمیانه و به عنوان یک اقدام احتیاطی، تصمیم گرفتیم تا تعداد کمی از پرسنل نظامی ایالات متحده را برای تقویت نیروهای فعلی خود در منطقه، اعزام کنیم. اما به دلایل امنیتی عملیاتی، من قصد ندارم در مورد آن اظهار نظر کنم یا جزئیات بیشتری ارائه دهم.»

پیامی ضبط شده نتانیاهو به غیرنظامیان لبنانی

استقرار نیروهای نظامی جدید از سوی آمریکا در پی حملات قابل توجه نیروهای اسرائیلی علیه اهدافی در داخل لبنان انجام می‌شود که منجر به کشته شدن صدها نفر شده است، مضافا اینکه اسرائیل همچنان در حال آماده شدن برای انجام عملیات بیشتر است.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل روز دوشنبه در پیامی ضبط شده به غیرنظامیان لبنانی هشدار داد که قبل از حملات هوایی بیشتر، منازل خود را تخلیه کنند. وی در حالی صحبت می‌کرد که هواپیماهای جنگی اسرائیل همزمان به حملات خود به اهداف ادعایی حزب الله در جنوب و شرق لبنان ادامه می‌دادند.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید 

وزارت امور خارجه ایالات متحده به شهروندان آمریکایی هشدار داد که با توجه به افزایش خطر بروز جنگ منطقه‌ای، هر چه سریع‌تر خاک لبنان را ترک کنند.

در اطلاعیه روز شنبه وزارت امور خارجه آمریکا آمده است که «با توجه به ماهیت غیرقابل پیش‌بینی بودن درگیری بین حزب‌الله و اسرائیل و با توجه به انفجارهای اخیر در سراسر لبنان از جمله در شهر بیروت، سفارت آمریکا از شهروندان آمریکایی می‌خواهد تا زمانی که پروازهای تجاری هنوز در دسترس هستند، خاک لبنان را ترک کنند.»

 دبیر مطبوعاتی پنتاگون در مورد اینکه آیا این سری جدید از نیروهای اعزامی در صورت لزوم به تخلیه شهروندان آمریکایی از لبنان کمک خواهند کرد یا خیر،‌ اظهارنظری نکرد.

آقای رایدر گفت، لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا در روزهای اخیر با یوآو گالانت، وزیر دفاع اسرائیل تماس‌های متوالی داشت، و برای آتش‌بس و کاهش تنش‌ها در منطقه فشار می‌آورد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

سپاه پاسداران ۱۲ نفر را به اتهام همکاری با اسرائیل بازداشت کرد

نابودی اسرائیل یا سرنگونی جمهوری اسلامی؛ جنگ تمام عیار دو کشور چه نتیجه‌ای در پی دارد؟

نیروهای آمریکا در کدام کشورهای منطقه خاورمیانه حضور دارند؟