NewsletterخبرنامهEventsمناسبت هاپادکست ها
Loader
ما را پیدا کنید
آگهی

سپاه پاسداران ۱۲ نفر را به اتهام همکاری با اسرائیل بازداشت کرد

مراسم رژه نظامی با حضور مسعود پزشکیان
مراسم رژه نظامی با حضور مسعود پزشکیان Copyright آسوشیتدپرس
Copyright آسوشیتدپرس
نگارش از یورونیوز فارسی
تاریخ انتشار
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

سپاه پاسداران ایران روز یکشنبه ۲۲ سپتامبر (اول مهر ۱۴۰۳) اعلام کرد که ۱۲ نفر به اتهام «مزدوری و همکاری» با اسرائیل و برنامه‌ریزی برای «اقدامات ضد امنیتی علیه مردم [ایران]» دستگیر شده‌اند.

آگهی

سپاه با انتشار بیانیه‌ای خطاب به ملت ایران آورده: «سربازان گمنام امام زمان با استعانت از خداوند متعال و هوشیاری، هوشمندی، اشراف اطلاعاتی و میدانی و تلاش جهادی و انقلابی، شبکه‌ای متشکل از عناصر مزدور و همکار این رژیم که قصد انجام اقدامات ضد امنیتی علیه مردم را داشتند، شناسایی و تحت ضربه قاطع اطلاعاتی قرار گرفتند.»

سپاه پاسداران افزود که اعضای این شبکه ۱۲ نفره در شش استان مختلف ایران دستگیر شدند، اما زمان و نحوه بازداشت این افراد را اعلام نکرد.

در اطلاعیه سپاه در این خصوص آمده است که «در پی شکست و ناکامی مفتضحانه رژیم صهیونیستی [اسرائیل] و حامیان غربی و اروپایی آن به ویژه آمریکا در دستیابی به اهداف شوم و اهریمنی علیه مردم غزه و لبنان، سردمداران جنایتکار این رژیم جعلی و نژادپرست برای فرار از مخمصه راهبردی این روزها، در تلاش برای سرایت بحران به داخل خاک جمهوری اسلامی ایران، برآمده و طراحی سلسله اقدامات ضدّ امنیتی در کشورمان را در دستور کار خود قرار داده بود. »

بیانیه سپاه در حالی از خنثی کردن اقدامات ضد امنیتی در خاک جمهوری‌اسلامی ایران سخن به میان آورده که طی چند هفته گذشته و با بالاگرفتن تنش در خاورمیانه نشانه‌هایی از ضعف اطلاعاتی ایران آشکار شده است.

نمونه بارز آن تروراسماعیل هنیه، رهبر سیاسی گروه فلسطینی حماس در تهران بود که نشانه‌های ضعف اطلاعاتی و امنیتی را آشکار کرد.

همزمان باید به سخنان اخیر یکی از مجریان تلویزیون اینترنتی سپاه اشاره کرد که از نگاه بسیاری آگاهان «تامل‌برنگیز» بود. وحید خضاب «عملیات اخیر اسرائیل در خاک ایران» را تایید کرد و تا آنجا پیش رفت که به نقل از منبع اطلاعاتی بصورت شفاف اعلام کرد که «اسرائیل در همین یک ماهه، در خاک ایران عملیات کرده، شهید گرفته و ربایش سند داشته است.»

«بی‌عملی» ایران در واکنش به ترور هنیه در حالیکه میهمان جمهوری‌اسلامی بوده و همینطور انفعال ایران در ماجرای پیجرها و بی‌سیم‌های حزب‌الله که حتی مجروحیت سفیر ایران در بیروت را هم به دنبال داشته است؛ بار دیگر پرسش‌های بسیاری را در مورد احتمال و کیفیت پاسخ ایران به اسرائیل مطرح کرده است.

همزمان استفاده از پیجری مشابه پیجرهای حزب‌الله توسط ابراهیم رئیسی مجددا شائبه «حذف» او از سوی اسرائیل را داغ کرده است. احمد بخشایش اردستانی، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس ایران حتی تلویحا گفته که بررسی چنین سناریویی همچنان از گزینه‌های روی میز است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

انفجار پیجرها و بیسم‌های حزب‌الله و ابهام در مورد ایمنی دستگاه‌های ارتباطاتی نظامی؛ ترکیه چه می‌کند؟

پیجرهای انفجاری در حمله به نیروهای حزب الله لبنان ساخت کجا بود؟

یک اسرائیلی به جاسوسی برای مامور مخفی ایران متهم شد