NewsletterخبرنامهEventsمناسبت هاپادکست ها
Loader
ما را پیدا کنید
آگهی

تعداد کشته‌های انفجار معدن طبس به ۵۲ نفر رسید؛ مسئولان وعده برخورد با مقصرین حادثه را دادند

معدن طبس
معدن طبس Copyright خبرگزاری ایسنا
Copyright خبرگزاری ایسنا
نگارش از یورونیوز فارسی
تاریخ انتشار به روز شده در
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

در پی انفجار یک معدن ذغال سنگ در شهر طبس در استان خراسان جنوبی دست‌کم ۵۲ نفر جان خود را از دست داده و تعدادی از کارگران هم مصدوم و به بیمارستان منتقل شده‌اند. مسئولان استانی ضمن تسلیت به خانواده‌های داغدار، ۳ روز عزای عمومی اعلام کرده‌اند.

آگهی

به گفته مقام‌های مسئول ساعت ۲۱ یکشنبه شب به دلیل تصاعد آنی گاز متان در یکی از تونل‌های معدن ذغال سنگ شرکت «معدنجو» در حومه طبس انفجاری رخ داده که به مسدود شدن راه‌های خروجی این معدن انجامیده است.

جواد قناعت استاندار استان خراسان جنوبی در گفتگو با رسانه‌های داخلی ضمن اشاره به اینکه این حادثه در دو بلوک بی و سی این معدن رخ داده تاکید کرد که میزان انتشار گاز متان در این دو دو بلوک بسیار گسترده بوده است. بر اساس اعلام این مقام دولتی نیروهای امداد نجات و توانسته‌اند به بلوک سی دسترسی پیدا کنند که از ۴۷ نفری که در آنجا مشغول کار بوده‌اند ۳۰ نفر جان خود را از دست داده و ۱۷ نفر دیگر هم مصدوم شده‌اند.

رسانه‌ها در ایران تصاویری از انتقال پیکر جان باختگان از داخل معدن منتشر کرده‌اند. همچنین مجروحین هم برای مداوا به بیمارستان منتقل شده‌اند.

خبرگزاری تسنیم ساعتی بعد اعلام کرد همگی ۲۲ کارگر محبوس در بلوک سی به علت افزایش گاز متان، جان خود را از دست داده‌اند.

بنا بر اعلام مقام‌های دولتی میزان فشردگی و انتشار گاز در این تونل‌ها به اندازه‌ای است که عملیات امداد و نجات را هم با پیچیدگی رو به رو می‌کند و این نیروها باید ابتدا با ایجاد مسیرهایی نسبت به تخلیه گاز اقدام کنند و سپس بتوانند برای کمک به کسانی که در معدن گیر کرده‌اند وارد تونل شوند.

ساعاتی پس از اعلام این خبر مسعود پزشکیان و پیش از سفر به نیویورک به وزیر کشور دستور داد فورا این ماجرا را رسیدگی و شرایط را مورد بررسی قرار دهد. همچنین محمد اتابک وزیر صمت هم برای رسیدگی به موضوع راهی محل حادثه شده است.

آقای اتابک در پیامی ضمن اعلام تسلیت به خانواده جان‌باختگان گفته است که برای رسیدگی و بررسی حادثه راهی طبس شده و اطلاعات تکمیلی بعد از بررسی‌ها اعلام خواهد شد.

محسنی اژه‌ای، رئیس قوه قضاییه ایران هم خواستار برخورد با مقصران این حادثه شده است و همزمان مجلس شورای اسلامی اعلام کرده که شناسایی عوامل و خاطیان این حادثه را در دستورکار خود قرار داده است.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

در سالهای اخیر حوادث کارگری به ویژه در معادن ایران بارها تکرار و در هر حادثه چندین نفر جان خود را از دست داده‌اند. استانداردهای پایین کار، عدم توجه به مسائل ایمنی، کمبود امکانات و ضعف در زیرساخت‌ها از جمله عواملی است که باعث می‌شود چنین حوادث مرگباری در ایران پرتکرار باشند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

انفجار معدن در ترکیه دست‌کم ۲ کشته بر جا گذاشت و ده‌ها نفر را در اعماق زمین محبوس کرد

۱۱ نفر از معدنچیان گرفتار در معدن طلای «هوشان» چین نجات یافتند

دست‌کم ۱۳ کشته در پی شکسته شدن سدی در نزدیکی یک معدن طلا در سیبری