انفجار در معدن زغال سنگ در استان گلستان ایران دهها کشته و مصدوم بر جا گذاشت

انفجار در معدن زغال سنگ در استان گلستان ایران دهها کشته و مصدوم بر جا گذاشت
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

انفجار در یک معدن زغال سنگ در استان گلستان ایران دهها کشته، مصدوم و مفقود بر جا گذاشت. خبرگزاری رویترز به نقل از رسانه های دولتی ایران از کشته شدن ۲۱ نفر در این حادثه خبر داده است. شمار مصدومان این حادثه که در معدن زغال سنگ زمستان یورت آزادشهر رخ داد، ۲۶ نفر اعلام شده است. به گزارش خبرگزاری ایلنا این مصدومان در بیمارستان های مختلف منطقه بستری شده اند.

شمار محبوس شدگان در معدن در برخی گزارشها حدود ۴۰ نفر اعلام شده است. این در حالی است که خبرگزاری ایلنا به نقل از استاندار گلستان تعداد مفقودشدگان را ۳۲ نفر اعلام کرد. به گفته حسن صادقلو این افراد در عمق ۱۲۰۰ متری تونل معدن آزادشهر گرفتار شده اند.

به گفته معاون جمعیت هلال احمر استان گلستان «وجود گاز زیاد در تونل ورودی معدن زغال سنگ زمستان یورت آزادشهر دسترسی به کارگران محبوس شده در این معدن را دشوار کرده است.» مقامات هلال احمر ایران از شرکت ۶۲ تن در عملیات امداد و نجات در محل حادثه خبر داده اند.

بنا به اعلام معاون بحران استانداری گلستان مجروحان این حادثه افرادی بوده اند که برای امدادرسانی وارد تونل معدن شده بودند. وی افزود که وجود گاز زیاد در ورودی معدن روند امدادرسانی را با دشواری روبرو کرده است.

در همین حال مدیر کل مدیریت بحران گلستان علت وقوع این حادثه را «به احتمال زیاد» خارج نشدن گاز از فضای معدن عنوان کرده است.

معاونت عملیات امداد و نجات هلال احمر: در پی انفجار در #معدن زغال سنگ زمستانه یورت #گلستان احتمالا ۴۰ #کارگر در معدن محبوس شده‌اند- ایلنا

— Pooneh Irani (@poonehirani) May 3, 2017

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

آمریکا و بریتانیا تحریم‌های جدیدی را علیه برنامه پهپادی جمهوری اسلامی ایران وضع کردند

پایگاه‌های نظامی در دل کوه تا پالایشگاه‌ها؛ اسرائیل کدام هدف را برای ضربه به ایران انتخاب می‌کند؟

ادعای مقام ایرانی: سفیر سوئیس در شب حمله به اسرائیل به‌جای وزارت خارجه به سپاه احضار شد