NewsletterخبرنامهEventsمناسبت هاپادکست ها
Loader
ما را پیدا کنید
آگهی

پکن به برنامه فرزندخواندگی بین‌المللی کودکان چینی پایان داد؛ آمریکایی‌ها بیش از همه نگرانند

تصویر تزئینی است
تصویر تزئینی است Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
تاریخ انتشار
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

دولت چین برنامه فرزندخواندگی بین‌المللی خود را پایان داد و ایالات متحده در حال تلاش برای روشن شدن نحوه تأثیر این تصمیم بر صدها خانواده آمریکایی با درخواست‌های معطل است.

آگهی

در یک نشست خبری روزانه روز پنجشنبه، مائو نینگ، سخنگوی وزارت امور خارجه چین، گفت که این کشور دیگر اجازه فرزندخواندگی بین‌المللی کودکان این کشور را نمی‌دهد، با تنها یک استثناء برای اقوام خونی که بتوانند چنین کاری را انجام دهند.

او دلیل اتخاذ این تصمیم را توضیح نداد، جز این که گفت این تصمیم با روحیه کنوانسیون‌های بین‌المللی مرتبط مطابقت دارد.

پکن در تماس تلفنی با دیپلمات‌های آمریکایی در چین گفت که «به رسیدگی به پرونده‌های موجود را در هیچ مرحله‌ای ادامه نخواهد داد»، به جز مواردی که تحت پوشش بند استثناء قرار می‌گیرند. وزارت امور خارجه ایالات متحده هم روز پنجشنبه اعلام کرد که سفارت در حال پیگیری روشن‌سازی کتبی از وزارت امور مدنی چین است.

وزارت امور خارجه آمریکا در این خصوص گفت: «ما می‌دانیم که صدها خانواده هنوز منتظر تکمیل فرزندخواندگی خود هستند و با آنها همدردی می‌کنیم.»

در طول دهه‌ها، بسیاری از مردم کشورهای مختلف، کودکانی را از چین به فرزندخواندگی پذیرفته‌اند.

خانواده‌های آمریکایی ۸۲ هزار و ۶۷۴ کودک را از چین به فرزندخواندگی پذیرفته‌اند که بیشترین تعداد نسبت به هر کشور خارجی دیگر است.

چین در طول همه‌گیری کووید-۱۹ فرزندخواندگی‌های بین‌المللی را به حالت تعلیق درآورده بود. اما وزارت امور خارجه ایالات متحده در آخرین گزارش سالانه خود در مورد فرزندخواندگی‌ها گفت که دولت بعداً فرزندخواندگی کودکانی را که قبل از تعلیق در سال ۲۰۲۰ مجوز سفر دریافت کرده بودند، از سر گرفت.

گزارش وزارت امور خارجه ایالات متحده نشان می‌دهد که یک کنسولگری ایالات متحده از اکتبر ۲۰۲۲ تا سپتامبر ۲۰۲۳، برای اولین بار در بیش از دو سال، ۱۶ ویزای فرزندخواندگی از چین صادر کرد. مشخص نیست که آیا از آن زمان تاکنون ویزای دیگری صادر شده است یا خیر.

در ماه ژانویه، تنها آژانس فرزندخواندگی خارج از کشورِ دانمارک اعلام کرد که پس از نگرانی‌هایی در مورد اسناد و رویه‌های جعلی، در حال کاهش عملیات خود است و بالاترین نهاد نظارتی نروژ توصیه کرد که فرزندخواندگی‌های خارج از کشور را برای دو سال تا پایان تحقیقات در مورد چندین مورد متوقف کند.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

اعلامیه پکن همچنین پس از کاهش نرخ تولد در این کشور صورت گرفته است. تعداد نوزادان تازه متولد شده در سال ۲۰۲۳ به ۹.۰۲ میلیون نفر کاهش یافت و جمعیت کلی این کشور برای دومین سال متوالی کاهش یافت.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

کره جنوبی درباره کودکانی که به مدت ۳۰ سال «با مدارک جعلی» به فرزند خواندگی فرستاده شدند تحقیق می‌کند

مدونا فرزندخواندگی دو دختر چهار ساله دیگر اهل مالاوی را پذیرفت

راه طولانی و پر فراز و نشیب فرزندخواندگی بین المللی