NewsletterخبرنامهEventsمناسبت هاپادکست ها
Loader
ما را پیدا کنید
آگهی

درها به روی کسب‌وکارها گشوده است: قطر امیدوار است به مرکز راه‌اندازی استارت‌آپ‌های فناوری تبدیل شود

با همکاری
درها به روی کسب‌وکارها گشوده است: قطر امیدوار است به مرکز راه‌اندازی استارت‌آپ‌های فناوری تبدیل شود
Copyright euronews
Copyright euronews
نگارش از Euronews
تاریخ انتشار
هم‌رسانی این مطلب
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

از نمایش‌های مد فراگیر تا تبدیل‌شدن به سکوی پرتاب استارت‌آپ‌های فناوری، قطر ۳۶۵ بررسی می‌کند که چگونه با تنوع‌بخشیدن به اقتصاد، این کشور آینده را از آن خود می‌کند.

آگهی

در این قسمت، قطر ۳۶۵ به بررسی نقش مهم فناوری در زندگی روزمره‌ی ما ادامه می‌دهد. ‌عادل حلیم در دومین دوره‌ی کنفرانس «فناوری، آموزش، سرمایه‌گذاری، مد و هنر» در مرکز اِم۷‌ واقع در محله‌ی مشیرب دوحه شرکت کرد تا ببیند فناوری چگونه دنیای کسب‌وکار و مد را متحول کرده است. آزادی هنری موضوع اصلی کنفرانس سه‌روزه‌ی تی‌ای‌اف‌اف‌اِی بود که به میزبانی «قطب طراحی دوحه» برگزار شد. عادل با پیشگامان محلی و بین‌المللی این حوزه که در قطر گرد هم آمدند، ملاقات کرد تا نظراتشان درباره‌ی موضوع امسال یعنی «انقلاب هوش مصنوعی» را به اشتراک بگذارند. از نمایش مد واقعیت افزوده گرفته تا اولین مسابقه‌ی «فشاتون» در خاورمیانه، که هکاتونی برای مد است، تجربه‌ها فراگیر و متنوع بود. 

از دیرباز، بازکردن پای استعدادهای جدید و نوظهور به قطر از اهداف این کشور بوده است. با اعلام سرمایه‌گذاری یک‌میلیارددلاری برای حمایت از کارآفرینان و شرکت‌های نوپا در منطقه، قطر این هدف را تثبیت کرد. پلتفرم «سرمایه‌گذاری قطر» با برنامه‌ی ابتکاری «استارت‌آپ قطر» از این هدف حمایت می‌کند. برای راه‌اندازی یا رشد کسب‌وکار، این پلتفرم آنلاین، اطلاعاتی را برای کمک به استارت‌آپ‌های بین‌المللی در این کشور ارائه می‌کند. عادل با فهد الكواری، مدیر ارشد ارتباط با سرمایه‌گذاران در پلتفرم سرمایه‌گذاری قطر، دیدار کرد تا درخصوص دیدگاه او درباره‌ی چگونگی پیشبرد نوآوری و کارآفرینی در منطقه با کمک ابتکارات آژانس ترویج سرمایه‌گذاری گفت‌وگو کند. 

با افزایش ورود سرمایه‌گذاران خطرپذیر به این عرصه، سال ۲۰۲۴ سالی سرنوشت‌ساز برای صحنه‌ی استارت‌آپی قطر شناخته می‌شود لیلا حمیره از پارک علم و فناوری قطر بازدید کرد. این پارک، سکوی پرتابی برای استارت‌آپ‌هایی است که آرزو دارند محصول خود را از ایده به واقعیت تبدیل کنند. حمیره با بنیان‌گذار سیستم‌های ای‌ام‌ام‌اِی ملاقات کرد. این بنیان‌گذار توضیح داد چگونه پلتفرم مبتنی بر هوش مصنوعی تیمش از الگوریتم‌ها و داده‌های بلادرنگ برای بهینه‌سازی کارایی عملیات‌های زمینی فرودگاه و افزایش ایمنی استفاده می‌کند. همچنین، لیلا با مایکل لینتز، شریک شرکت سرمایه‌گذاری خطرپذیر «گلدن گیت ونچرز» ملاقات کرد و شرکت قطری «وی‌سی راسمال ونچرز» اولین صندوق ۱۰۰میلیون‌دلاری خود را معرفی کرد. با ادامه‌ی رشد صنعت استارت‌آپی قطر، آشکار است که این کشور سرمایه‌گذاری را در اولویت قرار دهد و با تنوع‌بخشیدن به اقتصادش، آینده را از آن خود می‌کند. 

هم‌رسانی این مطلب