NewsletterخبرنامهEventsمناسبت هاپادکست ها
Loader
ما را پیدا کنید
آگهی

چند درصد از اوکراینی‌ها در قبال اعطای امتیازات ارضی به روسیه خواهان پایان جنگ هستند؟

Russia Ukraine War
Russia Ukraine War Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
تاریخ انتشار
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

نتایج یک نظرسنجی در ۲۳ ژوئیه نشان داد نزدیک به یک سوم اوکراینی‌ها موافقند تا در ازای اعطای برخی «امتیازات» ارضی به روسیه، امکان پایان «سریع» جنگ فراهم شود.

آگهی

به این ترتیب شمار اوکراینی‌هایی که با چنین پیش‌شرطی موافقند، در قبال نظرسنجی مشابه در سال گذشته بیش از سه برابر افزایش یافته است؛ با این وجود آنها همچنان مخالف «واگذاری» هر سرزمینی به روسیه هستند.

این نظرسنجی از سوی موسسه بین‌المللی جامعه‌شناسی کی‌یف (KIIS) انجام شده است.

به گزارش این موسسه، در این نظرسنجی ۱۰۶۷ نفر که ساکن قلمرو تحت کنترل اوکراین بودند شرکت کردند و جمع‌آوری نظرات آنها در دوره زمانی ۱۶ تا ۲۲ مه نشان داده که ۳۲ درصد از شرکت کنندگان با اعطای نوعی «امتیازات ارضی» موافق هستند. این رقم در سال ۲۰۲۲ تنها ۱۰ درصد و در پایان سال ۲۰۲۳ میلادی نیز ۱۹ درصد بوده است.

در مقابل، ۵۵ درصد اوکراینی‌ها نیز با دادن هرگونه امتیاز ارضی مخالف بودند.

نزدیک به ۲۹ ماه پس از آغاز این جنگ، روسیه حدود ۱۸ درصد از خاک اوکراین (از جمله شبه‌جزیره کریمه در سال ۲۰۱۴ میلادی) را اشغال کرده است.

نیروهای ارتش اوکراین امسال عمدتا در وضعیت عقب‌نشینی بودند و پس از شکست ضد حملاتشان در مقابل روسیه، عمدتا مجبور به رویارویی با حملات شدید ارتش روسیه شدند.

مخالفت با حاکمیت روسیه

در نظرسنجی «موسسه بین‌المللی جامعه‌شناسی کی‌یف» مشخص نشده بود که منظور از «امتیازات ارضی» چیست و یا این امتیازات تا چه اندازه می‌تواند گسترده باشد.

این موسسه نیز اعلام کرد که به باور شرکت کنندگان در این نظرسنجی، اعطای امتیازات ارضی به معنای به رسمیت شناختن حاکمیت روسیه بر این سرزمین‌ها نیست.

در گزارش این موسسه آمده است که «برای مثال، برخی از مردم آماده‌اند تا آزادسازی برخی مناطق را به آینده موکول کنند و تا زمان بهتری به تعویق بیندازند.»

روسیه در سال ۲۰۲۲ میلادی بطور یکجانبه اعلام کرد که مناطق دونتسک، لوهانسک، خرسون و زاپوریژیا در اوکراین را که تا حدی تحت کنترل خود دارد، ضمیمه خاک خود کرده است.

آنتون هروشتسکی، مدیر اجرایی این موسسه اعلام کرد که اوکراینی‌ها مخالف ایده دستیابی به توافق صلح با روسیه آنهم «به هر قیمتی» و «صلح با هر شرایطی» هستند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

اوکراین اولین هواپیماهای جنگی اف-۱۶ را دریافت کرد

دستگیری در ترکیه، اعتراف در روسیه؛ «اوکراین برای ترور افسر روس تا ۲۰ هزار دلار پاداش وعده داده بود»

تحریم نفتی روسیه و کارشکنی‌های اوکراین؛ مجارستان و اسلواکی از اروپا خواستند میانجیگری کند