Eventsمناسبت هاپادکست ها
Loader
ما را پیدا کنید
آگهی

پرداخت رشوه برای حذف «اعلامیه‌های قرمز» اینترپل؛ پلیس مولداوی با کمک اف‌بی‌آی به ده‌ها مکان یورش برد

اینترپل
اینترپل Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
تاریخ انتشار به روز شده در
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

پلیس مولداوی با کمک همقطاران فرانسوی و آمریکایی خود، روز سه‌شنبه در چارچوب تحقیقات درباره یک توطئه ادعایی برای مسدود کردن اقدامات اینترپل علیه مجرمان فراری، به ده‌ها مکان یورش برد.

آگهی

ورونیکا دراگالین، دادستان ارشد مبارزه با فساد مولداوی، در یک کنفرانس خبری گفت که این عملیات بر اساس اطلاعاتی که ماه گذشته توسط دادستان مالی فرانسه به درخواست اینترپل ارائه شده، آغاز شده است. او همچنین گفت که اداره تحقیقات فدرال آمریکا (FBI) و مقام‌های بریتانیایی نیز در این عملیات مشارکت داشتند.

دراگالین در ادامه افزود: «سی و سه مکان مورد بازرسی قرار گرفت، تجهیزات دیجیتال ضبط شد و چهار نفر به مدت ۷۲ ساعت بازداشت شدند. این اقدام به عنوان بخشی از یک تحقیق مشترک توسط مولداوی و فرانسه و با کمک FBI، صورت گرفت و هدفش مقابله با فساد و مجرمان فراری بود.»

او گفت که شواهد به دست آمده از تحقیقات نشان می‌دهد که گروه‌های تبهکار با ارتباطاتی در روسیه، اوکراین و سایر کشورها، برای حذف «اعلامیه‌های قرمز» از پایگاه داده اینترپل، به افرادی که به سیستم دسترسی داشته‌اند رشوه می‌داده‌اند.

وی گفت، بازرسان بر این باورند که چندین میلیون دلار به کارمندان دولت برای جلوگیری از صدور چنین اخطاریه‌هایی در مورد افرادی که ممکن است در مولداوی یا جاهای دیگر پنهان شده باشند، پرداخت شده است.

دادستان مالی فرانسه اعلام کرد که تحقیقات خود را در اوت ۲۰۲۳ آغاز کرده است. مقامات فرانسه و مولداوی ماه گذشته در مقر هلندی آژانس همکاری قضایی اتحادیه اروپا توافقنامه‌ای را در این خصوص امضا کردند.

اینترپل، سازمان بین‌المللی پلیس جنایی با ۱۹۶ عضو، «اعلامیه قرمز» را به عنوان درخواستی به اجرای قانون در سراسر جهان برای جستجو و بازداشت افراد تحت تعقیب، صادر می‌کند. این اعلامیه بر اساس حکم جلب یا دستور دادگاه‌های کشورها صادر می‌شود.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

مايا ساندو، رئیس‌جمهور طرفدار اتحادیه اروپا در مولداوی در سال ۲۰۲۰ با شعار ریشه‌کن کردن فساد انتخاب شد و عضویت در اتحادیه اروپا را به سنگ بنای سیاست‌های خود تبدیل کرده است. او همچنین رفراندومی را برای ماه اکتبر برنامه‌ریزی کرده که مردم این کشور در خصوص پیوستن به اتحادیه اروپا نظر خود را اعلام خواهند کرد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

مدافعان حقوق بشر: چین از طریق اینترپل به دنبال بازگرداندن مخالفان به کشور است

نامزدی یک افسر اماراتی برای ریاست اینترپل جنجالی شد

ترور قاسم سلیمانی؛ ایران به اینترپل: ترامپ و ۴۷ مسئول آمریکایی وارد فهرست «اعلان قرمز» شوند