اینترپل برای شناسایی هویت زنان به قتل رسیده در سه کشور اروپایی فراخوان داد

کارزار «من را شناسایی کن» که توسط اینترپل برای شناسایی هویت زنان به قتل رسیده در سه کشور اروپایی راه‌اندازی شده است
کارزار «من را شناسایی کن» که توسط اینترپل برای شناسایی هویت زنان به قتل رسیده در سه کشور اروپایی راه‌اندازی شده است Copyright AFP
Copyright AFP
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

پلیس بین‌الملل عملیاتی موسوم به «من را شناسایی کن» برای یافتن بقایای ۲۲ زنِ به قتل رسیده در کشورهای هلند، بلژیک و آلمان راه‌اندازی کرد.

آگهی

بخشی از بقایای افراد به قتل رسیده در کشورهای یاد شده که اینترپل تحقیقات مرتبط با آن را از مدت‌ها پیش آغاز کرده طی چند سال گذشته کشف شده است.

این پرونده با ابهام‌‌ها و سوال‌های بسیاری همراه است؛ از جمله اینکه قربانان چه کسانی هستند؟ اهل کجا هستند؟ و چرا بقایای آنها در مکان‌های مختلف پیدا شده است؟

بخشی از ابهامات به این موضوع مرتبط می شود که زنان به قتل رسیده احتمالاً اتباع کشورهایی غیر از محلی هستند که بخشی از بقایای اجساد آنها در آن پیدا شده است.

از همین رو، با توجه به نبود پایگاه اطلاعات دقیق و کامل محلی از قربانیان، هنوز امکان شناسایی هویت آنها فراهم نشده و بقایای به دست آمده از این افراد هم‌اکنون در گورهای موقت دفن شده است.

کارشناسان همچنین این احتمال را مطرح کرده‌اند که اجساد قربانیان در محل کشف بقایا رها شده باشد تا تحقیقات جنایی دشوارتر و پیچیده‌تر شود.

ارزیابی‌های اولیه نشان می‌دهد که برخی از زنانِ قربانی متعلق به مناطق خاصی از اروپایی شرقی هستند اما در دیگر موارد، هنوز گمانه‌‌زنی‌ها در خصوص هویت قربانیان ادامه دارد و همه گزینه‌ها محتمل به نظر می‌رسد.

اینترپل از این رو کارزار «من را شناسایی کن» را به راه انداخته که مشخص شدن هویت قربانیان در نهایت می تواند منجر به دستگیری مظنونان این قتل‌ها شود.

با این حال، تمرکز اصلی این کارزار در حال حاضر بر روی تعیین شناسایی هویت قربانیان است؛ دی‌ان‌ای اکثر قربانیان نمونه‌برداری شده و در دسترس است تا در صورت لزوم هویت آنها از طریق مقایسه مشخص شود.

حمایت آنلاین سلبریتی‌ها

اینترپل مدت‌ها است که نقشی اساسی در تسهیل تبادل اطلاعات در خصوص بقایای افراد ناشناس بین سازمان‌های پلیس ایفا می‌کند.

این نقش به تازگی و طی سال‌های اخیر در نتیجه افزایش مهاجرت در سطح جهان و گسترده‌تر شدن شبکه‌های قاچاق انسان که با مفقود شدن شمار بیشتری از افراد در خارج از مرزهای ملی همراه شده، افزایش یافته است.

زنان اغلب به شکلی غیرهمسان تحت تأثیر خشونت‌‌های مبتنی بر جنسیت، از جمله خشونت خانگی، تجاوز جنسی و قاچاق قرار می گیرند.

از همین رو سلبریتی‌ها و زنان مشهور کشورهایی که بقایای قربانیان زن در آن یافت شده با انتشار فهرستی تصاویر بازسازی شده از زنان به قتل رسیده سعی دارند با اینترپل در این کارزار آنلاین شرکت کنند.

شماری از بازیگران، خوانندگان و ورزشکاران زن با انتشار ویدیو‌هایی از مردم خواسته‌اند اسامی زنان مقتول را گزارش کنند.

توییتر یورونیوز فارسی را دنبال کنید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

پلیس لندن درباره مردی که پس از ۹ سال جسدش در فریزر شراب فروشی کشف شد جایزه تعیین کرد

جسد مرد آلمانی در یک فریزر در تایلند پیدا شد

قاضی دادگاه ضد‌تروریسم پاریس مسئول رسیدگی به اتهامات رئیس اماراتی اینترپل شد