سازمان ملل متحد: کودکان گرسنه غزه به «سیل» کمک نیاز دارند

صف غذا در نوار غزه
صف غذا در نوار غزه Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

سازمان ملل متحد روز سه شنبه از جامعه جهانی خواست تا سیل کمک‌ها را به غزه روانه کنند، چرا که گزارش‌هایی مبنی بر مرگ کودکان بر اثر گرسنگی در سرزمین‌های جنگ‌زده فلسطینی منتشر شده است.

آگهی

وزارت بهداشت غزه گزارش داده که ۱۵ کودک از گرسنگی در یک بیمارستان جان خود را از دست داده‌اند، سازمان ملل هم اعلام کرده که قحطی در این منطقه، از زمان حملات حماس به جنوب اسرائیل «تقریبا اجتناب ناپذیر» است. 

سازمان‌ جهانی بهداشت پس از بررسی دو بیمارستان در مناطق جنگ زده از یافته‌های دلخراش درباره گرسنگی کودکان خبر داده است. 

احمد دهیر که ریاست این ماموریت را برعهده داشته، در نشست خبری در ژنو گفت که پزشکان بیمارستان کمال عدوان، تنها بیمارستان اطفال در شمال غزه، به این تیم گفته‌اند که «حداقل ۱۰ کودک بر اثر گرسنگی جان خود را از دست داده‌اند».

وزارت بهداشت غزه همچنان گزارش داده‌ که تعداد کودکانی که در بیمارستان به دلیل سوتغذیه و کم‌آبی جان خود را از دست داده‌اند به ۱۵ نفر رسیده است و جان ۶ نوزاد دیگر به دلیل سوتغذیه حاد در معرض خطر جدی قرار دارد. 

آمریکا: امدادرسانی غذایی از آسمان کافی نیست

ارتش آمریکا اعلام کرد که هواپیماهای باری این کشور روز سه شنبه در عملیات مشترک با اردن، بیش از ۳۶ هزار وعده غذایی را در شمال غزه از آسمان به پایین انداخته‌اند. اما مقامات آمریکایی همچنین هشدار داده‌اند که این عملیات بین‌المللی کافی نیست. 

از زمانی که شبه نظامیان حماس حملات بی‌سابقه خود را در ۷ اکتبر انجام داده‌اند، شرایط در غزه به طور پیوسته بدتر شده است. 

براساس گزارش خبرگزاری فرانسه از آمار اسرائیل، این حمله منجر به کشته شدن حدود هزار و ۱۶۰ نفر در اسرائیل شده است. 

مبارزان فلسطینی هم گروگان‌هایی را گرفته‌اند که ۱۳۰ نفر از آنها در غزه باقی مانده‌اند. 

به گفته وزارت بهداشت منطقه تحت کنترل نیروهای حماس، بمباران تلافی جویانه و حمله زمینی اسرائیل به غزه در حال حاضر باعث کشته‌ شدن بیش از ۳۰ هزار و ۶۰۰ نفر که بیشتر آنها زن و کودک بوده‌اند، شده‌ است. 

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

ارزیابی‌های سازمان ملل در ژانویه نشان داد که بیش از ۱۵ درصد از کودکان زیر دو سال در شمال غزه، به عبارتی از هر شش نفر، یک نفر دچار سوتغذیه حاد هستند. این در حالی است که سه درصد از سوتغذیه حاد شدید رنج می‌برند. 

براساس این ارزیابی در جنوب غزه، ۵ درصد از کودکان زیر دو سال دچار سوتغذیه حاد هستند. سازمان جهانی بهداشت هشدار داد که این وضعیت احتمالا در هفته‌های اخیر بدتر شده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

بایدن حمله به رفح را «خط قرمز» خواند و نتانیاهو را مضر برای اسرائيل دانست

آمریکا یک بندر موقت در سواحل غزه را برای افزایش تحویل کمک‌های بشردوستانه ایجاد می‌کند

کارشناس سازمان ملل: نظام بهداشتی نوار غزه به طور کامل از بین رفته است