کمیسیون اروپا: سه برابر بیش از نیاز، پیشنهاد فروش گاز به شرکت‌های اروپایی رسیده است

خط لوله گاز
خط لوله گاز Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

کمیسیون اروپا می‌گوید برای خرید گاز پیشنهاداتی از شرکت‌های بین‌الملی دریافت کرده که بیش از ۳ برابر حجم مورد نیاز این بلوک برای تامین گاز است.

آگهی

کمیسیون اروپا در بیانیه‌ای که روز چهارشنبه منتشر کرده اعلام کرد که این مناقصه در اوایل ماه جاری آغاز شد و ۱۹ شرکت اروپایی برای خرید ۳۴ میلیارد متر مکعب گاز درخواست نیاز کرده بودند که در نهایت تامین‌کنندگان بین‌المللی بیش از ۹۷ میلیارد متر مکعب گاز پیشنهاد ارائه کردند. 

خرید مشترک گاز ساز و کار تازه‌ای است که اتحادیه اروپا سال گذشته و پس از تحریم خرید گاز از روسیه راه‌اندازی کرده است. این سیاست یکی از اقداماتی است که اتحادیه اروپا برای کاهش میزان وابستگی خود به گاز روسیه انجام داده است. 

ماروس سفکوویچ معاون اجرایی اتحادیه اروپا در خصوص دریافت پیشنهادات زیاد فروش گاز به این بلوک گفت: «حجم عرضه‌ها واقعا قابل توجه است و نشان می‌دهد که سیستم اتحادیه اروپا به بازاری فعال برای گاز از جمله در میان خریداران صنعتی در اروپا تبدیل شده است.» 

با وجود تردیدهای اولیه در خصوص میزان استقبال تامین‌کنندگان گاز این طرح، اتحادیه اروپا، پیشنهادات دریافتی بسیار فراتر از پیش‌بینی‌های اولیه و همچنین ۱۳ و نیم میلیارد متر مکعبی است که بروکسل در ابتدا قصد داشت برای کشورهای اروپایی در نظر بگیرد. 

با این حال هنوز مشخص نیست که چه مقدار از این تقاضاها به قراردادها تبدیل و نهایی شده است. اتحایه اروپا خریداران و فروشندگان گاز را شناسایی و آنها را با یکدیگر تطبیق می‌دهد اما خود در مذاکرات تجاری شرکت نمی‌کند. ضمن اینکه شرکت‌های اروپایی هم موظف نیستند هنگام امضای قرارداد جزئیات مربوط به آن را افشا کنند. 

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

در حال حاضر اتحادیه اروپا در حال تصویب قانونی است که طرح مشترک خرید گاز را دائمی می‌کند؛ طرحی که به شرکت‌های اتحادیه اروپا امکان خرید مشترک سوخت را می‌دهد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

اتحادیه اروپا ۱۳۷ میلیارد بودجه مسدود شده لهستان را آزاد می‌کند

خودنمایی تحریم‌ها پس از دو سال؛ صادرات روسیه به اتحادیه اروپا نصف شد

ارائه طرح احیای حاکمیت قانون در لهستان؛ آیا ورشو به حقوق از دست رفته در اتحادیه اروپا دست می‌یابد؟