اعضای اتحادیه اروپا بر سر کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای صنعتی به توافق اولیه دست یافتند

عکس تزینی
عکس تزینی Copyright Canva
Copyright Canva
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

کشورهای عضو اتحادیه اروپا اعلام کردند که به توافق اولیه‌ای در مورد محدود کردن انتشار گازهای گلخانه‌ای از جمله در مرغداری‌‌‌ها، مزارع پرورش خوک و معادن سنگ دست یافته‌اند.

آگهی

شورای اروپا به نمایندگی از کشورهای عضو در بیانیه‌ای اعلام کرده که اتحادیه اروپا «انتشار گازهای مضر صنعتی» را کاهش می‌دهد و «دسترسی عمومی به اطلاعات» را بهبود می‌بخشد.

رادان کانف، نماینده پارلمان اروپا می‌گوید اتحادیه اروپا قرار است «به طور قابل توجهی» انتشار گازهای گلخانه‌‌ای را کاهش دهد و در عین حال جریمه‌های سنگینی برای شرکت‌هایی که این قوانین را زیر پا می‌‌گذارند در نظر گرفته است.

گفته می‌شود این مجازات‌‌ها شامل جریمه‌های نقدی به میزان حداقل سه درصد از گردش مالی سالانه یک شرکت در اتحادیه اروپا خواهد بود.

با تصویب این توافقنامه، از سال ۲۰۳۰ مزارع بزرگ پرورش حیوانات از جمله مزارع پرورش خوک با بیش از ۳۵۰ حیوان و مرغداری‌هایی با بیش از ۳۰۰ مرغ تخمگذار شامل اجرای این قوانین خواهند شد.

این توافقنامه هنوز به طور رسمی به تصویب نرسیده است.

اتحادیه اروپا قصد دارد با بازنگری قوانین موجود در مورد انتشار گازهای گلخانه‌ای و دفن زباله، میزان آلودگی هوا، خاک و آب را تا حد امکان کاهش دهد.

به اینستاگرام یورونیوز فارسی بپیوندید 

این توافقنامه با امضای کشورهای عضو اتحادیه اروپا و پارلمان اروپا در روزنامه‌‌های رسمی انتشار خواهد یافت و سه هفته پس از انتشار لازم‌الاجرا خواهد بود.

این توافقنامه همچنین قرار است از سال ۲۰۲۸ هر پنج سال یک بار مورد بررسی کمیسیون قرار گیرد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

وزیر کشور ایران: طالبان شرایط بازگشت مهاجران افغانستانی را فراهم کند

«مردان مجرد» بیشتر از زنان در تولید گازهای گلخانه‌ای نقش دارند

دبیرکل سازمان ملل: افزایش تولید گازهای گلخانه‌ای خودکشی است